Posle više decenija obnavljaju se srpske pruge i poštuje dinamika radova

Povodom izjave profesora Fakulteta tehničkih nauka iz Novog Sada Ilije Tanackova pojedinim medijima o remontu pruge Niš -Zaječar, želimo da vas obavestimo o sledećem:
Rekonstrukcija pruge Niš – Zaječar bila je planirana Programom poslovanja „Infrastrukture železnice Srbije“ za 2019. godinu, koji je usvojen krajem prosle godine, nakon što je Vlada Republike Srbije u državnom budžetu u novembru 2018. godine izdvojila sredstva za deo usluga izvođenja radova na ovom poslu. Da bi otpočeo remont ove pruge bilo je neophodno sa se prethodno izvrši rekonstrukcija pruge Požarevac-Majdanpek, kako bi se obezbedio alternativni pravac za prevoz robe tokom rekonstrukcije pruge Niš – Zaječar.
Zašto pruga Niš – Zaječar decenijama nije rekonstruisana, trebalo bi da objasni profesor Tanackov, koji je bio član Upravnog odbora Železnica Srbije 2010. godine.
A mogao bi i da objasni koliki je deo njegove odgovornosti što Železnice Srbije od 2010. do 2012. godine nisu remontovale ni jedan kilometar pruge.
Rekonstrukcija pruge Niš – Zaječar radi se isključivo zbog potreba građana i privrede Republike Srbije i „Infrastruktura železnice Srbije“ će taj posao završiti što je najbrže moguće, kako je i planirano do avgusta 2020. godine.

Čitajte dalje

Rekonstrukcija pruge Subotica – Senta počinje 1. aprila

„Infrastruktura železnice Srbije“ 1. aprila 2019. godine u železničkoj stanici Subotica  počinje rekonstrukciju regionalne, jednokolosečne, neelektrificirane pruge Subotica – Senta, u dužini od 38,5 kilometara.

Radovi će trajati 270 dana i planirano je da budu završeni do kraja 2019. godine.

Pruga Subotica – Senta izgrađena je 1889. godine, a poslednji put remontovana je dvadesetih  godina prošlog veka, što znači da njena rekonstrukcija nije rađena skoro punih sto godina. Poređenja radi, remonti pruga neophodni su na svakih 20-25 godina, što znači da je ova pruga četiri puta nadživela svoj funkcionalni vek.

Zbog toga je danas stanje železničke infrastrukture na ovoj pruzi veoma loše, a brzina vozova je svega 10-30 kilometara na sat, a nosivost pruge je samo 16 tona/osovini.

Pruga Subotica – Senta biće rekonstruisana polovnim materijalom pridobijenim sa magistralnih pruga, a radovima je, pored ostalog, predviđena kompletna zamena šina, pragova i tucanika na ovoj deonici.

Po završetku radova, brzina vozova biće povećana na 80 km/sat, a nosivost pruge na 22,5 tona/osovini.

Procenjena vrednost radova iznosi oko dve i po milijarde dinara.

Čitajte dalje

Zbog propusta na putnom prelazu između Slovca i Lajkovca, radnik udaljen iz firme, a šef smenjen

Danas u 8.05 sati na barskoj pruzi, između železničkih stanica Slovac i Lajkovac, na putnom prelazu u km 53+976, železničko vozilo koje koriste radnici građevinske delatnosti (drezina) naletela je na drumsko vozilo registarskih oznaka KG 011-RB.

Tom prilikom nije bilo usmrćenih, ni povređenih lica.

Nedvosmislena je odgovornost vozača železničkog pružnog vozila, koji je imao uredan nalog da se zaustavi ispred putnog prelaza, ali nije blagovremeno zakočio, tako da je udario u zadnji deo drumskog vozila.

Zbog ovog propusta u funkcionisanju železničkog saobraćaja, radnik koji je upravljao motornom drezinom odmah je udaljen iz firme, a šef organizacione jedinice u čijoj je on bio nadležnosti razrešen je sa te dužnosti.

Za sve zaposlene u građevinskoj delatnosti biće organizovana vanredna edukacija, kako bi se upoznali sa ovim vanrednim događajem, sa ciljem da se u svakom trenutku poštuju sve mere bezbednosti.

Intenziviranje radova na rekonstrukciji pruge Niš – Zaječar

 Radovi na rekonstrukciji pruge Niš – Zaječar odvijaju se u skladu sa predviđenom dinamikom i narednih dana biće intenzivirani.

„Infrastruktura železnice Srbije“ je u proteklih mesec dana sopstvenim kadrovima i mehanizacijom završila prvi deo posla na remontu pruge i radovi će biti intenzivirani od ponedeljka 1. aprila, nakon što izvođač radova bude uveden u posao.

„Infrastruktura železnice Srbije“ je nakon sprovedenog javnog tendera, potpisala ugovor o izvođenju radova sa konzorcijumom firmi, koji čine Privredno društvo za građenje, remont i održavanje pruga ZGOP Novi Sad i Saobraćajni institut CIP.

Čitajte dalje

Međunarodna konferencija „Transport i logistika“: Infrastruktura uslov bržeg razvoja Srbije

Potpredsednica Vlade Srbije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, prof. dr Zorana Mihajlović, rekla je da je infrastruktura trenutno najvažnija oblast u razvoju srpske ekonomije i istakla da u 2019. godini kreće novi investicioni ciklus vredan 5,5 milijardi evra.

Otvarajući 6. međunarodnu biznis konferenciju „Transport i logistika Jugoistočne Evrope i Dunavskog regiona“, koja je održana 27. marta u Beogradu, potpredsednica Mihajlović je istakla da je Srbija mala zemlja iza koje su mnoge teške godine i decenije, ali koja se podigla na noge i koja se razvija i hvata korak sa svetom.

Čitajte dalje

U Sarajevu održan seminar „Sukob interesa i provera trećih strana“

U organizaciji NetConsulting“ d.o.o. u Sarajevu je 14. marta,  održan Seminar na temu: „Sukob interesa i provera trećih strana“.

 

Predavači sa dugogodišnjim iskustvom u asistiranju kompanijama i javnim institucijama u dostizanju organizacijske kulture zasnovane na najvišim standardima integriteta i za razvoj i implementaciju projekata u oblasti etike i usklađenosti, obradili su dve tematske celine:

  • faktori rizika u poslovanju sa trećom stranom i
  • upravljanje sukobom interesa s obzirom da uzrok velikog broja nepravilnosti u organizacijama predstavlja i sukob interesa zaposlenog sa interesima kompanije.

 

Čitajte dalje