Потпредседница Владе Србије и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, проф. др Зорана Михајловић, изјавила је да ће у оквиру новог инвестиционог плана “Србија 2025” од укупно предвиђених 14 милијарди евра чак девет милијарди бити уложено у транспортну инфраструктуру.
“Зато позивам све наше грађевинске фирме и све предузетнике да се добро припреме за следећих неколико година, јер ће бити толико посла да ће нам сигурно бити потребно још радника и фирми. И управо овај инвестициони програм “Србија 2025″ најбоље говори како ова Влада Србије и председник Србије Александар Вучић виде и како разумеју шта је најважније за будућност наших грађана. Где имамо добру инфраструктуру, добре путеве, нове пруге, тамо где се лако стиже до било ког другог града у Србији или у региону, ту млади људи имају боље услове за живот и мање разлога да размишљају о одласку из Србије”, изјавила је Михајловићева у интервјуу за „Политику“.
Потпреседница Владе је објаснила да ће највећи део новца бити уложен у путеве, око пет милијарди евра. Она је додала да је за улагања на железници предвиђено више од 3,5 милијарди евра.
“Приоритет за железницу је завршетак модернизације Коридора 10 од Београда до Ниша и то за брзине до 200 км на сат, као и даље до Димитровграда и до Прешева. Оваквом пругом Србија би постала главна транспортна рута за железнички саобраћај између централне Европе и грчких лука Пиреј и Солун. Ту је и обнова барске пруге од Ваљева до границе са Црном Гором, дужине око 210 км, коју ћемо радити заједно са “Руским железницама”. Настављамо градњу брзе пруге од Београда до Будимпеште, као дела кинеског глобалног пројекта “Појас и пут”, где треба да почнемо радове и на деоници од Новог Сада до Суботице. Чека нас и изградња новог диспечерског центра на железници, где ће се из једног места на најмодернији начин управљати читавом железницом у Србији. Почињемо и изградњу интермодалног терминала у Батајници којим би се повезали различити видови транспорта. Поред тога, приоритет је и реализација пројекта изградње метроа, којим би се дугорочно унапредио саобраћај у Београду”, истакла је Михајловићева.