Пруга за велике брзине Београд Центар – Стара Пазова: У току радови на више локација

На градилишту пруге за велике брзине између Београд Центра и Старе Пазове 21. фебруара 2020. године у току су били радови на већем броју локација између ове две станице. Модернизација пруге Београд Центар – Стара Пазова, дуге 34 и по километра, део је пројекта изградње пруге за велике брзине до 200 километара на сат, између Београда и Будимпеште.

Вредност уговора је 350,1 милиона долара, а финансирање је обезбеђено из кредита кинеске „Ексим банке“.

Тако су на делу пруге од Београд Центра до Новог Београда средином фебруара у току били радови на Хајдиновом мосту, који обухватају радове на колосеку пре моста, као и монтажу колосека на мосту, антикорозивну заштиту и хидроизолацију.

                                     

У железничкој станици Нови Београд у току су радови на перонским надстрешницама, као и на петом колосеку, док се између Новог Београда и Земуна ради на санацији косине тунела Бежанијска коса, а у станици Земун на траси станичних колосека, као и на изградњи два перона и једног подходника.  Између Земуна и Земун Поља у току су радови на левом колосеку, затим на изградњи једног подходника, као и перона у Алтини.

                                     

На даљој траси пруге према Батајници, поред осталог, у току су и радови на изградњи четири пропуста, док се и у самој станици Батајница тренутно граде по један подходник и пропуст. Између Батајнице и Старе Пазове изводе се радови на левом шидском колосеку и граде по један подходник и пропуст, док се у станици Стара Пазова уклања стари туцаник са станичних колосека.

                                  

Извођач радова је кинески конзорцијум „China Railway International” и „China Communications Construction Company”, а рок за извођење радова је 36 месеци  рачунајући од 5. јуна 2018. године.

По пројекту, било је предвиђено фазно извођење радова, али се од половине децембра 2019.године радови изводе истовремено и паралелно на више локација дуж целе деонице од Београд Центра до Саре Пазове,  што треба значајно да убрза динамику извођења радова.

                                   

Предвиђена је изградња три надвожњака (Kамендин, Нова Пазова и Стара Пазова) и једног подвожњака (Земун Поље). Поред тога, биће уређене железничке станице Нови Београд, Батајница, Стара Пазова и Нова Пазова и изграђена нова станична зградa Земун на новој локацији, стајалиште Тошин Бунар биће измештено на нову локацију, а изграђена два нова стајалишта Алтина и Камендин.

У станицама Нови Београд, Земун, Земун Поље, Батајница, Нова Пазова и Стара Пазова биће реконструисани колосечни капацитети.

Сва укрштања пруге са друмом биће денивелисана, а сви путни и пешачки прелази у нивоу укинути.

Пројекат модернизације подразумева примену европских стандарда интероперабилности.

                                  

 

Posted in Вести.