Радови су кренули 18. октобра 2021. године у железничкој станици Хоргош, а њихов почетак свечано су означили председник Србије Александар Вучић и премијер Мађарске Виктор Орбан.
![](https://infrazs.rs/wp-content/uploads/2023/12/7.-Subotica-pregledac-kola-min-1024x683.jpg)
![](https://infrazs.rs/wp-content/uploads/2023/12/10.-Palic-stanicna-zgrada-pogled-na-stanicu-1-min-1024x768.jpg)
![](https://infrazs.rs/wp-content/uploads/2023/12/10.-Palic-stanicna-zgrada-pogled-na-stanicu-2-min-1024x766.jpg)
Возови између Суботице и Сегедина саобраћају по пет пута дневно из оба правца, а путовање траје укупно око један сат и тридесет минута, укључујући и царинске и полицијске процедуре.
Међународна пруга Суботица – Сегедин је интероперабилна, па три пута дневно возови из Суботице саобраћају и мађарским пругама до Сегедина, док два пута дневно возови Мађарских железница пролазе и пругом кроз Србију, од границе до Хоргоша и Суботице.
![](https://infrazs.rs/wp-content/uploads/2023/12/11.-Stajaliste-pruzni-prelaz-Javna-skladista-3-min-1024x766.jpg)
![](https://infrazs.rs/wp-content/uploads/2023/12/13.-Backi-vinogradi-stanicna-zgrada-3-min-1024x766.jpg)
![](https://infrazs.rs/wp-content/uploads/2023/12/14.-Hajdukovo-stajaliste-min-766x1024.jpg)
Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић дочекао је 28. новембра 2023. године у железничкој станици Палић министра грађевинарства и саобраћаја Мађарске Јаноша Лазара, који је допутовао првим путничким возом из Сегедина.
Модернизацијом пруге Суботица – Хоргош била је обухваћена реконструкција и електрификација 26,6 километара колосека на овој деоници. Пруга је оспособљена за брзине до 120 километара на сат, а изграђена су и електроенергетска постројења.
Изграђени су нови инфраструктурни објекати, као што је подвожњак у Суботици, затим два подходника у Палићу и Хоргошу, као и два стајалишта – Јавна складишта Суботица и Хајдуково.
![](https://infrazs.rs/wp-content/uploads/2023/12/15.-Horgos-kontaktna-mreza-min-768x1024.jpg)
![](https://infrazs.rs/wp-content/uploads/2023/12/15.-Horgos-pruga-min-1024x766.jpg)
![](https://infrazs.rs/wp-content/uploads/2023/12/subotica-segedin-1-min-1024x683.jpg)
За потребе ове модернизоване пруге изграђена су и четири објеката за сигнално-сигурносна и телекомуникациона постројења, и то у станицама Палић, Бачки Виногради и Хоргош, као и на стајалишту Јавна складишта Суботица, а ново железничко постројење изграђено је и у станици Бачки Виногради.
На свих тринаест путних прелаза на овој прузи уграђени су савремени сигнално-сигурносни и телекомуникациони уређаји, чиме је безбедност саобраћаја подигнута на знатно виши ниво.
У железничкој станици Хоргош уређено је и свих пет станичних колосека, од којих су прва два за путнички, а остали за теретни железнички саобраћај.
![](https://infrazs.rs/wp-content/uploads/2023/12/subotica-segedin-2-min-1024x683.jpg)
![](https://infrazs.rs/wp-content/uploads/2023/12/subotica-segedin-3-min-1024x766.jpg)
![](https://infrazs.rs/wp-content/uploads/2023/12/subotica-segedin-4-min-1024x683.jpg)
Реконструисане су станичне зграде у Палићу, Бачким Виноградима и Хоргошу. Све приступне саобраћајнице су асфалтиране, а постављена је хоризонтална и вертикална сигнализација.
Ова, сада модерна и електрифицирана пруга, са реконструисаним станичним зградама, које су задржале аутентичност, заблистала је пуним сјајем дуж овог дела војвођанске равнице. Путницима су у новим објектима на располагању лепе чекаонице и шалтер сале, а реновиране службене просторије, опремљене најсавременијом техником, омогућавају железничком особљу квалитетне услове за рад.
Пруга Суботица – Хоргош – граница са Мађарском пре реконструкције била је неелектрифицирана, регионална, прекогранична пруга, која повезује регионалне центре на територији Србије и Мађарске. Пруга се из Суботице и Хоргоша преко државне границе, наставља на мађарској територији у дужини од 12,6 км до Сегедина. Изграђена је 1885. године, као део тада изузетно значајне железничке магистрале Баја – Суботица – Сегедин.
![](https://infrazs.rs/wp-content/uploads/2023/12/subotica-segedin-5-min-1024x768.jpg)
![](https://infrazs.rs/wp-content/uploads/2023/12/subotica-segedin-11-1024x570.jpg)
![](https://infrazs.rs/wp-content/uploads/2023/12/subotica-segedin-12-1024x570.jpg)
Уговорена вредност изградње пруге Суботица-Хоргош износила је око 10,2 милијарде динара, док је Идејни пројекат финансирала Европска Унија у оквиру ИПА програма Мађарска – Србија. Радове је извео конзорцијум компанија ,,Карин Комерц МД“ из Ветерника и „РЖД Интернешнл“.
Реконструкција пруге и успостављања саобраћаја путничких возова између Суботице и Сегедина представља симбол пријатељства две суседне земље, али представља и најаву много већег и значајнијег пројекта Србије и Мађарске, а то је изградња брзе пруге између Београда и Будимпеште
![](https://infrazs.rs/wp-content/uploads/2023/12/subotica-segedin-13-1024x630.jpg)
![](https://infrazs.rs/wp-content/uploads/2023/12/subotica-segedin-14-1024x648.jpg)
![](https://infrazs.rs/wp-content/uploads/2023/12/10.-Palic-pruzni-prelaz-2-min-1024x766.jpg)
Пруга Суботица – Хоргош ће се у станици Суботица прикључивати на брзу пругу Београд – Будимпешта. На српској и на мађарској територији представљаће алтернативни правац за одвијање саобраћаја возова, посебно теретних.