-Ово су велике промене за грађане Србије, за нашу земљу у целини, – рекао је председник Вучић и истакао да су ово ствари које мењају лице и изглед Србије, доводе путнике и инвестиције, обезбеђују бољи живот за наше грађане.
– Ја сам пресрећан, сви ваши резултати су изврсни, казао је Вучић представницима Кинеских железница, које граде овај објекат и брзу пругу Нови Сад – Суботица, и додао:
– Игора Мировића нисам видео у животу да је некога тако похвалио, а министар Весић каже да су Кинеске железнице најбоља компанија која ради код нас. Значи, ми можемо да рачунамо да за годину дана отворимо целу пругу и возимо се до Суботице.
Председник Вучић изјавио је да се нада да ће следеће године угостити председника Сија и изразити му захвалност за кинески допринос развоју Србије.
Током свог обраћања, председник Вучић захвалио се извођачима на огромном труду и подршци и поручио кинеским партнерима да дају посао и српским компанијама, како би и наше фирме научиле посао од кинеских колега.
Извођачи радова обећали су да ће пруга Нови Сад – Суботица бити завршена до краја 2024. године и да ће моћи возом од Београда до Суботице да се стигне за сат и 15 минута.
Представници Кинеских железница упознали су председника Србије да у на изградњи брзе пруге имају потписане уговоре са 55 домаћих фирми и да у реализацији овог пројекта директно или индиректно запошљавају преко хиљаду радника из наше земље.
– Ово су невероватне ствари и зато морамо да наставимо. Цела пруга ће се пустити у рад за годину дана – у децембру 2024. године, поручио је председник Вучић.
Он је рекао да ће станица у Врбасу бити најчистија и најуреднија, као и да ће Мађари свој део пруге завршити 2026. године. Када све буде урађено, до Будимпеште ће се стизати за два сата и 40 минута, истакао је председник.
Вучић је рекао да је воз „Соко“ до сада превезао 3,1 милион путника и нагласио да људи воле возове, као и да ће се од Врбаса до Новог Сада стизати за свега 15 минута.
– Одмах да кажем да пре него што нам стигну додатни возови, а то је у марту 2025. године, имаћемо ту линију између Београда и Суботице од децембра 2024. године, до марта, на сваких сат времена. Један воз који иде сат и 15 минута и други који иде сат и по и стаје у станицама дуж ове пруге. Од маја ћемо имати много чешће те возове на линији Београд – Суботица, а верујемо да ћемо од марта 2026. године имати тако чешће возове и од Београда до Будимпеште, – навео је Вучић, и додао:
– Рок свих рокова је 1. децембар 2026. године да завршимо све могуће радове у Србији, ми тада предајемо кључеве „Експа“. Имамо нешто мање од три године да урадимо све могуће радове у Србији, да представимо Србију на најбољи могући начин и сасвим сам сигуран да ћемо у томе успети, – поручио је председник Србије Александар Вучић.
Обиласку градилишта у Врбасу присуствовали су, поред осталих, министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић, покрајински премијер Игор Мировић, градоначелници и председници општина, генерални директор „Инфраструктуре железнице Србије“ Небојша Шурлан и генерални директори осталих железничких компанија, као и руководство кинеске компаније “China Railway International“, које изводи радове на овом објекту.
Нови железнички вијадукт у Врбасу највећи је и најсложенији грађевински објекат на деоници брзе пруге Нови Сад – Суботица, дужине 1.417 метара. Један је од четири објекта на брзој прузи, који ће бити изграђени изнад канала Дунав – Тиса – Дунав.
Нови вијадукт у Врбасу биће двоколосечан, са размаком колосека од четири и по метра. Сви стубови вијадукта су армиранобетонски, док се челичним конструкцијама премошћава укупно осам распона, сваки дужине 48,7 метара.
Радови су почели 1. јула 2022. године. Извођач радова на изградњи железничког вијадукта у Врбасу, као и читаве брзе пруге Нови Сад – Суботица је кинески конзорцијум „China Railway International” и „China Communications Construction Company”.