Железничка станица Београд Центар у Прокопу постала је тако прави симбол модернизације железничког саобраћаја у Србији, након деценија пропадања и уништавања овог саобраћајног система.
За нови станични објекат у Прокопу, путници и корисници у претходна два месеца имали су све похвале.
Нова главна железничка станица у Београду, чија је градња почела пре пуне четири деценије, преузела је своју улогу и у пуној мери стављена у саобраћајну функцију.
Станични објекат у Прокопу бруто површине од 6.250 квадратних метара, изграђен је за нешто мање од петнаест месеци, након што овај посао није био завршен у претходних скоро пола века.
Станична зграда је висока 26 метара, са дужином кровне конструкције 80 метара и 63 метра попречно. У темеље зграде уграђено је више од 700 тона челика и 23 километра челичних профила који чине импозанту конструкцију.
Нови објекат задовољава све највише стандарде у путничком железничком саобраћају. Путници су добили потребне комерцијалне садржаје и услуге које су им овде неопходне, што је у протеклом периоду и била једана од њихових честих примедби.
Тако данас у станици постоји 14 локала, на површини од 811 метара квадратних. Путницима су на располагању шалтери за продају возних карата и картомати, апотека, банка, пекара, ресторан и кафић, мењачница, рент а кар, инфо пулт и амбуланта, а осим њих, свој пулт у станици Београд Центар има и Туристичка организација Београда.
Једна од новина која је српској јавности први пут представљена је и нов информативни систем прилагођен и глувонемим особама, који је дело младих српских информатичара.
Железничка станица Београд Центар пројектована је да дневно може да опслужи око 40 хиљада путника, што је на месечном нивоу око 1,2 милиона путника.
Данас кроз Прокоп свакодневно пролази око 330 возова, што је педесет посто више у односу на 1. јули 2018. године, када је Београд Центар постао главна београдска железничка станица. Од тог броја, у путничком саобраћају их је 250, а остало су празне железничке гарнитуре и теретни возови.
Годишње станицу Београд Центар користи око два милиона путника. Тако је у протеклих годину дана, из железничке станице Београд Центар укупно је возовима отпремљено око 900 хиљада путника, док је у Прокоп стигло нешто више од милион путника.
Ове бројке свакако ће бити знатно веће, када до краја 2024. године буде завршена и брза пруга од Београда до Суботице, а нарочито када се у наредном периоду изграде брзе пруге за брзину од 200 км/сат од главног града до Ниша, и даље ка југу.
У наредном периоду предстоји и изградња приступне друмске саобраћајнице која треба да повеже ауто пут и станицу Београд Центар, а у току је тендерска процедура за израду пројекта.
„Инфраструктура железнице Србије“ ће у наредном периоду и изградити и прва два колосека у Београд Центру, сваки дужине од по петсто метара, али овај посао није био део пројекта изградње нове станичне зграде, нити је на било који начин утицао на извођење радова на изградњи станичне зграде или функционисање саобраћаја у станици. Осим прва два колосека, биће уређено и још око 10 хиљада квадратних метара станичног простора у Прокопу.