Сам поступак демонтаже ескалатора је веома сложен управо због њихове величине и тежине. Како би демонтажа била безбедна сваки ескалатор се демонтира у 13 секција, а по истом принципу приступиће се монтажи новог ескалатора.
На њихово место је предвиђено је да се угради ново постројење које је специјални тип покретних степеница за јавне објекте, железничке и метро станице са великом фреквенцијом саобрајаћаја и великом висином дизања. Теоријски капацитет износи 13.500 путника на сат по једном ескалатору, а висина дизања износи 30,8 метара, док је угао нагиба 30 степени. Распон степеница износи чак 61,4 метра.
У оквиру замене постојећих ескалатора предвиђено је да се поставе две погонске машине, командни ормани за сваки ескалатор, као и три ревизиона ормара. Поред тога биће уграђена и нова опрема за сервисирање степеница.
О каквом обимном послу се ради можда се најбоље уочава по динамици радова која ће бити изведена у „Вуковом споменику“. Чак 24 недеље биће потребно да се заврше сви радови од увођања извођача на градилиште, транспорта до међускладишта, израде помоћних алата за демонтажу, као и саме припреме за демонтажу, која подразумева, између осталог, припрему степеница, лимове и друго. Сам поступак демонтаже предвиђено је да се спроведе између шесте и 24 седмице.
Следи поступак комплетног чишћења градилишта, упоредо са којим почињу грађевински радови на просецању, изради ослонаца и свему што је неопходно да би се приступило првој фази монтаже ескалатора која траје 20 недеља. Након тога извођач радова улази у другу фазу, која ће бити нешто краћа, да би се на крају приступило завршним грађевинским радовима, тестирању и примопредаји објекта „Инфраструктури железнице Србије“.
Станица „Вуков споменик“ изграђена је на дубини од 40 метара, што је сврстава у ред најдубљих железничких објеката у Европи. Отворена је 7. јула 1995. године и дуго је била један од најсавременијих објеката у Србији. Њеним пуштањем у рад омогућен је и развој градске железнице у Београду, чиме су спојена три краja – Батајница, Ресник и Панчево.
Једна од најзначајнијих карактеристика станице је и коси тунел нагиба од 30 степени, пречника 7,5 метара и дужине 65 метара, којим се путници превозе од вестибила до перона. Сама станица изграђена је на пет нивоа, а површина вестибила је чак 2.500 метара квадратних.
Саобраћајни део „Вуковог споменика“ састоји се од две тунелске цеви са колосецима, као и централним и бочним перонима дужине 220 метара.