Након обиласка станице, у свечаној Сали градске куће града Кикинда, поводом обележавања 100 година постојања граничног прелаза Кикинда – Жомбољ, организован је и округли сто, који је отворио градоначелник Кикинде Никола Лукач .
Том приликом истакнут је значај ове железничке трасе за развој локалних заједница и регионалне економије, као и планови за даљи развој и међународну сарадњу између Србије и Румуније.
-Када се присетимо да је некада из Кикинде могло да се оде у скоро сваки део Европе, директно до Париза, Букурешта, Беча, Будимпеште и Истанбула, то буди неке лепе емоције , али и обавезује све нас да се максимално потрудимо да успоставимо поново ту, пре свега путничку везу, између Кикинде, Жомбоља и Темишвара. Сигуран сам да грађани имају потребу за овом линијом, а најављена реконструкција пруге Зрењанин – Кикинда, па све до границе са Румунијом, сигурно ће значити и у смислу подизања инвестиционих потенцијала, али и када је у питању превоз путника, – рекао је Никола Лукач, градоначелник Кикинде, истичући да је ово велики јубилеј и да је Кикинди припала велика част да буде домаћин обележавања стогодишњице обележавања железничког прелаза.
На округлом столу говорили су и Тот Габор, члан Општинског већа Жомбоља, као и Анка Попа, заменица амбасадора Румуније у Србији.
Учеснике скупа у име ” Инфраструктуре зелезница Србије” и железничког сектора поздравио је Ненад Станисављевић, пи-ар менаџер “Инфраструктуре железнице Србије” и упознао их са пројектима модернизације и реконструкције железничке инфраструктуре, посебно у овом региону.
-Ово је веома значајан јубилеј за железничку инфраструктуру и железницу и у Србији и у Румунији. Овакви јубилеји нас подсећају на богату традицију и значајну историју српских и румунских железница и овог региона, али нас и мотивишу да наставимо са пројектима модернизације у нашој земљи, – рекао је Станисављевић.
Он је подсетио на пројекте модернизације железнице који се задњих година реализују у нашој земљи, а посебно у овом региону, као што су реконструкција пруга Кумане – Банатско Милошево, Кикинда – МСК Кикинда, Качарево – Уздин и Суботица – Сента.
-Приводимо крају реконструкцију 24 километра пруге Тител – Орловат, а у овој години “Инфраструктура железница Србије” планира да реконструише и 50 километара дугу деоницу од Орловата до Кумана. Управо та деоница није реконструисана још од 1988. године. Круна свих активности на развоју железничке инфраструцтуре у овом региону је модернизација пруге Панчево – Зрењанин – Кикинда. Реч је о једној од пет регионалних пруга у Србији, чију реконструкцију је у Европској Унији иницирао министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић, приликом недавне посете Бриселу. Изградњом железничке инфраструктуре дајемо најбољи допринос повезивању у региону и јачању сарадње између Србије и Румуније, – поручио је Станисављевић.
О значају ове трасе за српску железницу говори податак да је 1857. године, као део пруге Сегедин-Кикинда-Темишвар, она била 13. пруга широког колосека изграђена у Европи. Истиче се и по томе што је на њој први пут примењен Морзеов телеграф за споразумевање и регулисање саобраћаја.
Том трасом некад су ишли су европски возови Оријент експрес, Остенде и Балкан експрес и Симплон, брзинама и до 140 километара на сат. Ова деоница је била део 700 километара дуге пруге Беч-Будимпешта-Базјаш. Тиме је Кикинда имала директну везу са европским центрима попут Париза, Лондона, Брисела и постала важан центар, раскрсница пруга, индустријски град. Тек много касније Кикинда добија нове пруге ка Суботици, Београду, Новом Саду, Ђали и Араду.