У видео снимку, објављеном на Инстаграму buducnostsrbijeav, председник је поручио да је реч о десетинама хиљада квадрата новог простора, фантастично опремљеног за модеран Београд, за модерну Србију и да се коначно вратимо железници и најбољим возовима.
-Завршили смо посао у Минхену. Мало касније данас полећем за Абу Даби, а срећан сам што овде радови на Прокопу, на главној железничкој станици Београд напредују. И захвалан сам Синиши Малом што ме снима, захвалан Груји и његовој компанији што одлично раде посао, и очекујем да 20. октобра, на Дан ослобођења Београда отворимо велелепну железничку станицу. Десетине хиљада квадрата новог простора, фантастично опремљеног за модеран Београд, за модерну Србију и да се коначно вратимо железници и најбољим возовима, – поручио је председник у видео обраћању.
Председник Вучић радове на изградњи нове станичне зграде у Прокопу обишао је са министром финансија Синишом Малим.
Изградњом нове станичне зграде у Београд Центру, након скоро пет деценија, огромна инвестиција и финансијска средства уложена у овај пројекат коначно ће у пуној мери бити остварени и стављени у функцију.
Александар Вучић, и данас као председник Србије, али и претходно као премијер државе, иницирао је и дао пут допринос завршетку не само овог пројекта, него целокупној модернизацији железничког саобраћаја у Србији.
Железничка станица Београд Центар је главна железничка станица 1. јула 2018. године, када је постала полазна и долазна станица за готово све возове у унутрашњем и међународном путничком саобраћају у Београду, са чак 195 возова дневно.
Међутим, пуни значај, квалитет, ефикасност и сјај Београд Центар показао је 19. марта 2022. године, када је ова железничка станица постала почетна и крајња за возове великих брзина од 200 километара на сат, између главног града и Новог Сада.
Председник Александар Вучић визионарски је покренуо идеју прве српске брзе пруге када многи са подсмехом нису веровали у то, од првог дана стао је иза оваквог инфраструктурног пројекта препознавши значај и величину, и редовно је пратио и подржавао његову реализацију.
Председник Вучић и мађарски премијер Виктор Орбан, са многобројним гостима, кренули су брзим возом „Соко“ из главне железничке станице Београд Центар и у Нови Сад стигли за 33 минута.
Део наших снова је почео да се остварује, рекао је тада Вучић.
У железничкој станици Београд Центар 29. октобра 2021. године, у присуству председника Вучића, представљен је и први „Штадлеров“ воз за брзину од 200 километара на сат, који ће саобраћати првом српском брзом пругом између Београда и Новог Сада.
-Ово је нова Србија и новo време, нешто на шта нисмо навикли, нешто што ћемо тек да видимо и почети да се навикавамо. То је да Србија буде успешна. И само Србија ће имати овакве возове у региону. То показује колико смо земљу сви заједно успели да променимо у ових неколико година, колико смо очекивања људи успели да променимо, колико тога можете да урадите када верујете у себе, када верујете у свој народ, и када верујете у своје могућности.
Изградња нове главне железничке станице Београд, у улици Стевана Филиповића, у Прокопу, почела је 3. децембра 1976. године, према пројекту који је пет година пре тога усвојила Скупштина Града Београда. Радови су трајали свега две године, да би 1996. били у ограниченом обиму настављени, а затим 2001. године поново потпуно обустављени.
Интензивни радови у Прокопу настављени су тек 3. децембра 2014. године, захваљујући кувајтском кредиту. Овим радовима били су обухваћени реконструкција саобраћајне, грађевинске и електротехничке инфраструктуре и капацитета за пријем, отпрему и управљање саобраћајем возова у железничкој станици Београд Центар.
Тада председник Владе Србије Александар Вучић обишао је 6. марта 2015. године радове у Прокопу и најавио да ће радови бити завршени у року, до 27. јануара 2016. године. Премијер је тада подсетио да су радови на Прокопу почели пре 41 године и да се претходних двадесетак година ништа није радило.
-Сви смо у различитим изборним кампањама говорили да је ово ругло Београда и да мора или да се уклони или да се нешто уради. Срећан сам што ми показујемо да можемо да направимо, да можемо да урадимо и да ће ово бити једна од најбоље уређених станица у овом делу Европе и надам се у целој Европи, – рекао је тада премијер Вучић.
Радови прве фазе на реконструкцији железничке станице Београд Центар у Прокопу трајали су 420 дана и завршени су у року, како је то пре нешто мање од годину дана најавио премијер Вучић.
Завршетак прве фазе изградње железничке станице Београд Центар, у Прокопу, обележен је 26. јануара 2016. године, у присуству тадашњег председника Владе Србије Александра Вучића.
-И зато сам у ствари данас овде, да вам кажем да смо коначно стигли. Путовање је трајало више од четрдесет година. Мењали смо и возове, и машиновође, и кочничаре, губили путнике, неки пут и целу пругу. Каснили, стајали на успутним станицама, клацкали се, гурали, били убеђени да не знамо где идемо, још мање зашто. Неки пут се шверцовали, онда све то много скупље платили, чекали, питали се, надали. И имали смо чему. У последњих 420 дана у року, а и прошле године сам вам рекао да ће радови бити завршени пре Светог Саве – Савиндан је сутра, 27. Јануара, завршена је реконструкција железничке станице Београд Центар, овде у Прокопу, – поручио је тадашњи премијер Александар Вучић 26. јануара 2016. године у станици Београд Центар.
Завршетком ових радова омогућено је одвијање железничког саобраћаја у станици Београд Центар на осам од укупно десет пројектованих колосека, као и пријем и отпрема путника на пет од укупно шест перона, са свим потребним пратећим радовима за организацију и контролу саобраћаја возова и путника.
Након што су у станици Београд Центар завршени радови на изградњи и проширењу бетонске конструкције на коти 105 за скоро 50 хиљада квадратних метара, у августу 2022. године почела је изградња нове станичне зграде.
Нова железничка станица у Београд Центру биће изграђена на коти 105 и биће површине од око 5.600 квадратних метара, по највишим стандардима за потребе пријема и отпреме путника.
Нова станична зграда у Београд Центру пројектова је изнад десет колосека и шест перона и на њој је планирано да се формирају потребни станични и комерцијални капацитети и садржаји.
Перонски део биће повезан са станичном зградом, биће постављени лифтови, ескалатори и конвејери, а путници ће добити нове чекаонице, благајне и друге садржаје неопходне за функционисање путничког саобраћаја.
Такође, и део железничког особља у станици у новој станичној згради добиће савремене и технолошки функционалне услове за рад.
А највећу допринос у остваривању железничке и градске идеје старе пола века својом подршком, иницијативом, снагом и вољом дао је управо – Александар Вучић.