У оквиру реконструкције пруге Ниш – Зајечар до сада је постављен 41 километар нових колосека између Матејевца и Књажевца.
До сада су радови извођени на прузи од Матејевца до Књажевца. Радови теку према плану и одвијају се на више места дуж пруге истовремено. Преостало је да се реконструише још дванаест километара пруге између Сврљига и Књажевца, па да читава деоница Матејевац – Књажевац буде завршена.
Тренутно су у току радови на најтежој железничкој деоници дугој тринаест километара кроз Сврљишку клисуру. Реч је о изузетно неприступачном терену, због чега се реконструкција пруге кроз клисуру одвија у изузетно тешким условима. До сада је кроз клисуру завршено око шест километара пруге, односно нешто мање од половине ове најтеже деонице на читавој прузи Ниш – Зајечар.
У току су радови и на полагању нових колосека између железничких станица Подвис и Књажевац.
Поред тога, до сада су завршени и сви радови на 18 мостова и 18 челичних пропуста између Ниша и Зајечара укупне дужине око 424 метра, који подразумевају реконструкцију и неопходну замену прагова.
Такође, између Матејевца и Књажевца реконструисано је или су радови у завршној фази на укупно 38 путних прелаза.
На овој деоници пруге реконструисано је и укупно 13 тунела, укључујући и најдужи и најтежи тунел Грамада (1.701 метар).
Радници „Инфраструктуре железнице Србије“ започели су и уређење железничке станице Сврљиг. На станичној згради урађена је нова фасада, у току је унутрашње уређење, а предстоји и партерно уређење станичног простора.
Пруга Ниш – Зајечар дуга је 108 километара. Радови њеној реконструкцији почели су 25. фебруара прошле године, а рок за њихов завршетак је 19. август 2020. године. Укупна вредност радова износи 38,8 милиона евра.
Пруга Ниш – Зајечар у саобраћај је пуштена 1922. године, а последњи пут комплетно је била реконструисана пре скоро шест деценија, због чега је брзина возова на више деоница била ограничена на 10-20 километара на сат.
Пруга Ниш – Зајечар једна је од најлепших и најтежих пруга у овом делу Европе. Дуж пруге Ниш – Зајечар, налазе се 52 моста укупне дужине 1,8 километара и 36 тунела укупне дужине од 23 километра, као и 90 путних прелаза. Ова пруга је карактеристична и по томе што је једна од ретких у Европи са радијусима кривина од 240-250 метара, а има их преко 60.
Радови се одвијају у условима потпуне обуставе железничког саобраћаја, а током реконструкције пруге између Ниша и Зајечара теретни возови саобраћају правцем Ниш – Мала Крсна – Пожаревац – Мајданпек – Прахово. Главна припрема за реконструкцију ове пруге урађена је новембра 2018. године, када је завршен ремонт пруге Пожаревац – Мајданпек, као алтернативног железничког правца за пругу Ниш-Зајечар.