Потпредседница Владе Србије и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, проф. др Зорана Михајловић, рекла је данас да је вредност инвестиција на железници око пет милијарди евра, да се путници на модернизованим пругама враћају возу као превозном средству и да је следећи циљ да Србија искористи свој повољан положај као транзитна рута за превоз терета.
Михајловићева, која је данас имала састанак са директорима железничких предузећа, рекла је новинарима у Влади Србије да се, у односу на 2012. и 2013, кад се српским пругама ишло од 20 до 40 километара на сат и ни динар није улаган у обнову пруга, данас полако мења слика о железници.
“Од 2014, ми смо засукали рукаве јер је за нас железница једнако важна као и ауто-путеви које градимо. Поред тога што градимо брзу пругу Београд-Будимпешта и реконструишемо барску пругу, улажемо и у регионалне пруге. У 2018, 2019. и 2020. години укупно ће бити реконструисано око 800 километара регионалних пруга”, рекла је Михајловићева.
Она је рекла да захваљујући урађеним реконструкцијама, возови данас на прузи од Београда до Ваљева, од Београда до Вршца или од Шапца до Зворника иду у просеку између 80 и 110 километара на сат и да на појединим линијама има и до 60 одсто више путника. “То показује да људи желе да се возе возом, али возом који ће бити модеран, сређен и једнако брз као и аутобус”, додала је она.
Михајловићева је истакла да је за добре резултате и ефикасан рад железничких компанија посебно важна координација између њих.
Генерални директор “Инфраструктуре железнице Србије”, Мирољуб Јевтић, рекао је да су регионалне пруге биле у веома лошем стању јер у њих није улагано веома дуго, и по 50 или 100 година, и да је план да се у периоду 2018-2020. реконструише око 800 километара регионалних пруга у које ће бити уложено око 330 милиона евра.
“Пругом Шабац-Лозница се раније ишло од 10 до 30 километара на сат, сада се иде 80 километара на сат, од Лапова до Крагујевца се ишло до 40 километара на сат, а од октобра ће се ићи 100 километара на сат, што значи да ће се од Лапова до Крагујевца стизати за мање од пола сата, по нижој цени него аутобусом”, рекао је Јевтић, и додао да је важно што се кроз реконструкције повећавају и капацитети пруга за превоз терета.
Генерални директор “Србија воза”, Југослав Јовић, рекао је да је од 2015. набављена 21 електромоторна гарнитура „Штадлер“ возова, и 27 руских дизел-моторних возова, да ускоро креће модернизација Техничко-путничке станице Земун, и да је обезбеђено 100 милиона евра за нови кредит ЕБРД за набавку до 20 електромоторних гарнитура. “Међу најбољим линијама тренутно су линије из Београда према Вршцу и Ваљеву, где бележимо раст број путника, и то показује колико су важни модернизација пруга и улагање у нове возове”, рекао је Јовић.
Генерални директор “Србија Карга”, Душан Гарибовић, рекао је да је од почетка реструктурирања железничких предузећа 2015. године, „Србија карго“ “неутралисао” дугове који су наслеђени од јединственог железничког предузећа, да послује на отвореном тржишту, да је набавио 16 најсавременијих вектрон локомотива и запослио 186 младих машиновођа.