„Инфраструктура железница Србије“ рашчистила је одрон на прузи између железничких станица Добре стране и Полумир, након чега је данас у 11.50 сати поново успостављен железнички саобраћај на прузи Краљево – Лешак – Косовска Митровица Север.
Саобраћај на овој деоници био је обустављен јутрос у 7.40 сати, због одрона на прузи између станица Добре Стране и Полумир.
О исправности и проходности српских пруга брине данас око триста запослених у „Инфраструктури железница Србије“. То су, најпре, опходари пруге, чији је задатак да пешице обилазе пругу и контролишу њену исправност. Затим, поред опходара, тај посао обављају пословође, пружни радници и руковаоци лаком механизацијом, који се формирани у посебне екипе упућују да врше контролу стања инфраструктурних капацитета на местима на којима постоји могућност одрона. Надзор над стањем инфраструктуре свакодневни је и перманентан задатак шефова 43 деонице на мрежи ИЖС, а шефови секција организују и обилазак пруга железничком дрезином.
Појачан надзор организује се посебно на оним деоницама за које су одрони карактеристични, односно након обилних киша или снегова који могу да их изазову.
У низу активности и задатака запослених у „Инфраструкти железница Србије“ са циљем контроле стања пруга, је и рад Телекоманде који на пругама од Београда према Нишу, Врбници и Шиду детектује проблеме у функционисању саобраћаја.
Огромне инвестиције и пројекти модернизације железничке инфраструктуре у нашој земљи, који се реализују у протеклих пар година захваљујући Влади Републике Србије, допринеће и да се контрола над исправношћу и проходношћу пруга захваљујући најсавременијим технологијама подигне на највиши ниво.
Тако ће управљање железничким саобраћајем на српским пругама бити организовано на најбољи и најефикаснији начин, када буде изграђен Јединствени диспечерски центар, за шта је држава Србија обезбедила из новог руског кредита око 127 милиона евра. Уговор о изградњи Јединственог диспечерског центра потписан је приликом недавне посете председника Русије Путина нашој земљи.
Овај Јединствени диспечерски центар, који ће бити једини такве врсте у региону, омогућиће праћење и управљање железничким саобраћајем на српским пругама на најсавременији начин. То значи да ће ситуације попут данашњег одрона, као и други непредвиђени догађаји на пругама, мостовима или тунелима захваљујући новим технологијама и сензорима бити рано детектовани, што ће омогућити максималну безбедност железничког саобраћаја.
Такође, реализација свих пројеката модернизације српских железница, а посебно изградња пруге за велике брзине између Београда и Суботице обухвата и савремене технологије за рану детекцију свих непредвиђених ситуација.