Потпредседница Владе и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, проф. др Зорана Михајловић, честитала је данас 15. септембар – Дан железничара Србије свим запосленима у железници и поручила да је, после више од пола века, модернизација железнице данас поново приоритет за Владу Србије и најважнији задатак у развоју инфраструктуре.
“Драги железничари, желим да знате да увек кад je улагала у своју железницу, Србија се развијала и ишла напред. Тако је било кад је грађена пруга Београд-Ниш у 19. веку, као прва међународна пруга, тако је било и седамдесетих година прошлог века, кад је завршавана изградња пруге Београд-Бар, као највећег и највреднијег пројекта у тадашњој држави. Тако ће, верујем, бити и данас, на почетку 21. века, кад градимо прву брзу пругу у овом делу Европе, пругу Београд-Будимпешта, која ће, верујем, бити понос не само железничара, него и целе Србије”, каже Михајловићева.
Она додаје да Србија своје пројекте на железници ради са партнерима из целог света – из Европе, Кине, Русије, Кувајта и најбољим компанијама које у Србију доносе нова знања и нове технологије. “Развој железнице значи напредак, снажнију привреду и бољу повезаност са суседима и зато је развој железнице нераскидиво повезан са развојем Србије”, каже Михајловићева.
Она истиче да су у претходне четири године реконструисана и модернизована 223 километра пруга, завршена прва фаза изградње станице у Прокопу, изграђен нови Жежељев мост у Новом Саду и обезбеђена нова улагања у модернизацију и реконструкцију пруга на железничком Коридору 10 вредна више од две милијарде евра. “У наредном периоду, поред изградње брзе пруге Београд-Будимпешта, предстоји и реконструкција осталих деоница железничког Коридора 10, пре свега на деоници Ниш-Димитровград, као и наставак обнове барске пруге”, каже Михајловићева.
Она додаје да ефекти улагања у железницу могу бити комплетни кад воз поново постане омиљено средство превоза за грађане, као и за компаније, а “Железнице” компанија у којој млади људи желе да раде, као што је пожелело 88 нових радника – од отправника возова до грађевинских инжењера – који су ове године запослени у „Инфраструктури железнице Србије“.
“Српским пругама саобраћа 48 нових возова, а ове године се реконструише и више од 280 километара регионалних пруга, чијом обновом ће грађани Лознице, Шапца, Зрењанина, Пожаревца, Мајданпека и других градова поново добити железнички превоз. Завршена је или је у току обнова 15 железничких станица широм Србије, до краја године биће уређено и седам путних прелаза, а планирано је да у 2019. почне уређење још 60, што ће значајно допринети већој безбедности у саобраћају”, додаје Михајловићева.