У Драгачеву завршена санација колосека и станичне зграде

У железничкој станици Драгачево, брже него што је то било планирано, средином маја завршена је санација колосека и станичне зграде.

Реконструисано је укупно 650 метара колосека, као и кров и лимарија на станичној згради, а вредност радова износила је укупно око пет и по милиона динара.

На тај начин остварено је обећање потпредседнице Владе Србије Зоране Михајловић и генералног директора „Инфраструктуре железница Србије“ Мирољуба Јевтића, датом 17. априла приликом почетка радова у станици Драгачево, да ће ова железничка компанија успешно сопственим кадровима и средствима реализовати читав посао.

Сопственом механизацијом и материјалом „Инфраструктура железнице Србије“ је санирала трећи колосек у станици Драгачево, а вредност радова износила је око четири милиона динара.

„Инфраструктура железнице Србије“ је на извођењу радова на колосеку ангажовала бројну механизацију, а биле су коришћене и две машине за машинско регулисање колосека, које више од две године нису радиле, иако су биле потпуно исправне. Просечно је свакога дана на радовима бити ангажовано око 35 радника ове железничке компаније.

Санацијом 650 метара трећег колосека у станици Драгачево, подигнут је ниво безбедности саобраћаја, а брзина возова је на деоници кроз саму станицу повећана са садашњих 50, на пројектованих 100 километара на сат.

– Од 17. априла извођени су радови на санацији трећег пролазног колосека у станици Драгачево и радови на замени кровног покривача на станичној згради. Као последица поплава 2014. године је на овој деоници брзина возова смањена на 50 километара на сат. Извршено је решетање и регулисање колосека и након стабилизације пруге брзина возова враћа се на пројектованих 100 километара на сат, – каже Љиљана Стаматовски, шеф Секције за грађевинске послове Ужице.

Станица Драгачево много је значајнија за теретни, него за путнички железнички саобраћај. Само прошле године у овој станици утоварено је или истоварено око 1.400 вагона, са око  57 хиљада тона робе, а у првом кварталу ове године остварен је обим рада од око 11 хиљада тона робе, уз просечно дневно између шест и седам теретних композиција. Највећи корисници превоза у станици Драгачево су каменолом „Јелен До“ и „Милан Благојевић Наменска“ из Лучана, који имају и своје индустријске колосеке.

У путничком железничком саобраћају кроз Драгачево свакодневно саобраћа девет возова, на релацији између Пожеге и Краљева, који сада брже и безбедније пролазе овом пругом.

Поред радова на колосеку, на станичној згради у Драгачеву санирани су кров и лимарија, јер је постојећи кров прокишњавао, а посао је коштао око милион и по динара.

           

Posted in Вести.