Потпредседница Владе Србије и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре проф.др Зорана Михајловић обишла је 17. априла железничку станицу Драгачево, где су тога дана почели радови на санацији главног пролазног колосека у овој станици, које ће “Инфраструктура железнице Србије” реализовати сопственим средствима.
“Радови који се изводе у станици Драгачево важни су као пример другачијег начина пословања железнице, која данас сопственим средствима изводи радове и користи машине које су пре пет – шест година стајале и које су користиле друге компаније”, рекла је Михајловићева.
Она је нагласила да је други разлог због чега је данас посетила ову станицу намера Владе Србије да врати железницу на место које јој припада.
“Између Краљева и Чачка превоз железницом је око 70 одсто јефтинији, а уз то и безбеднији него аутобусом. Железницу чекају велика улагања, не само у пруге које већ градимо, него и у важне регионалне пруге, јер желимо да привучемо и путнике и предузећа да више користе железницу”, рекла је Михајловићева.
Она је додала да се до краја следеће године планира уређивање свих станичних зграда на железници.
Генерални директор “Инфраструктуре железнице Србије” Мирољуб Јевтић рекао је да ће радови на реконструкцији 650 метара пруге која спаја Пожегу и Краљево код станице Драгачево коштати око 3,5 милиона динара, и нагласио да их “Инфраструктура железнице Србије” реализује сопственим средствима, што значи и ниже трошкове него да то раде други извођачи.
“Ти радови ће трајати десетак дана, што ће омогућити повећање брзине са 50 на 100 километара на сат, а биће урађена и санација крова станичне зграде, где ћемо уложити још око 1,5 милиона динара”, додао је Јевтић.
Јевтић је најавио и да ће „Инфраструктура железнице Србије“ након завршетка радова у станици Драгачево, бити реконструисани и главни пролазни колосеци у железничким станицама Футог, Каравуково, Богојево и Гајдобра, а затим и пруга која тридесет година није ремонтована, од Мајданпека до Звижда. Он је истакао и да ће радови које ће „Инфраструктура железнице Србије“ реализовати на реконструкцији пруге у Драгачеву својом механизацијом и људством, много мање коштати од извођача изабраног на тендеру.
Начелник Моравичког округа Слободан Јоловић рекао је да је пруга чија реконструкција данас почиње значајна за цео Моравички и Златиборски округ, посебно за предузећа која користе железнички транспорт. “Очекујемо поред деоница на ауто-путу на Коридору 11, које се већ граде, да ускоро почну радови и на деоници Прељина-Пожега, а у блиској будућности и наставак реконструкције барске пруге и реконструкције пруге од Пожеге до Краљева”, рекао је Јоловић.
У станици Драгачево биће реконструисано укупно 650 метара колосека, а радови ће трајати до 28. априла.
Осим пруге, биће уређена и станична зграда, а радови се изводе како би биле саниране последице великих поплава из маја 2014. године, које су погодиле Драгачево.
Сопственом механизацијом и материјалом „Инфраструктура железнице Србије“ ће санирати трећи колосек у станици Драгачево, чиме ће бити подигнут ниво безбедности саобраћаја, а брзина возова ће на деоници кроз саму станицу бити повећана са садашњих 50, на пројектованих 100 километара на сат.
„Инфраструктура железнице Србије“ је на извођењу радова на колосеку ангажовала бројну механизацију, као што су машине за решетање и регулисање колосека, за планирање засторне призме, специјална кола за превоз материјала и дрезина, а просечно ће свакога дана на радовима бити ангажовано око 35 радника ове железничке компаније. Вредност радова који ће бити изведени на санацији станичног колосека износи око четири милиона динара.
Поред радова на колосеку, на станичној згради у Драгачеву биће санирани кров и лимарија. Радови на станичној згради трајаће 45 дана, а коштаће око милион и по динара.
Станица Драгачево много је значајнија за теретни, него за путнички железнички саобраћај. Само прошле године у овој станици утоварено је или истоварено око 1.400 вагона, са око 57 хиљада тона робе, а у првом кварталу ове године остварен је обим рада од око 11 хиљада тона робе, уз просечно дневно између шест и седам теретних композиција. Највећи корисници превоза у станици Драгачево су каменолом „Јелен До“ и „Милан Благојевић Наменска“ из Лучана, који имају и своје индустријске колосеке.
У путничком железничком саобраћају кроз Драгачево свакодневно саобраћа девет возова, на релацији између Пожеге и Краљева.
Повећање безбедности и брзине возова кроз станицу Драгачево значајно је и због чињенице да се она налази на прузи Краљево – Чачак – Пожега, која повезује нишку пругу на Коридору 10 и барску пругу и представља попречну железничку везу између ове две међународне магистрале кроз Србију.