Спајањем Жежељевог моста коначно је завршено бомбардовање које је почело 1999. године. Жежељев мост данас је симбол сјајне будућности, јер се налази на једном од најважнијих европских коридора и део је највећег светског пројекта „Један појас, један пут“, рекла је потпредседница Владе Србије и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре“, проф. др Зорана Михајловић, данас, 22. октобра, приликом обиласка градилишта новог Жежељевог моста, преко Дунава у Новом Саду, поводом спајања лукова са новосадске и петроварадинске стране на централном речном стубу.
„Док стојим овде не могу да се не сетим да је 23. априла 1999. године у НАТО бомбардовању, које је трајало 78 дана, срушен овај мост. То бомбардовање престало је у петак, у 17.25, кад је су две обале Дунава поново спојене, а из те ружне прошлости Жежељев мост нам доноси и сјајну будућност“, рекла је Михајловићева после обиласка градилишта Жежељевог моста са покрајинским премијером Игором Мировићем и шефом Делегације ЕУ у Србији, Семом Фабрицијем.
Она је нагласила да Жежељев мост, којим ће возови ићи 150 километара на сат, не само да се налази на најважнијем правцу у овом делу Европе, Коридору 10, већ је и део трасе будуће брзе пруге Београд-Будимпешта.
„Нови Сад је са Жежељевим мостом ушао на мапу највећег глобалног пројекта „Један појас, један пут“. Овакви пројекти важни су за будућност Србије, јер значе више инвестиција и више посла“, рекла је Михајловићева.
Она је додала да су проблеми у реализацији пројекта решени захваљујући томе што су сви учесници у пројекту радили као тим, и посебно се захвалила радницима и извођачу, који је одржао реч и завршио спајање у договореном року.
Председник покрајинске Владе Игор Мировић, рекао је да је данас велики дан за Нови Сад, Војводину и Србију, јер ће мост бити део модернизоване пруге најпре од Београда до Новог Сада, а у другој фази и до Будимпеште.
„Хвала Влади Србије, а посебно потпредседници Владе која је заједно са својим сарадницима „мушки“ гурала овај пројекат, за чију реализацију је било потребно на дневном нивоу координирати више учесника у пројекту и решавати бројне техничке проблеме“, рекао је Мировић и додао да ће се прави значај овог пројекта схватити кад се возом од Новог Сада до Београда буде путовало четрдесетак минута.
Шеф Делегације ЕУ у Србији, Сем Фабрици, рекао је да је спајање Жежељевог моста значајна прекретница у реализацији пројекта и подсетио да је Европска унија била укључена од најраније фазе и донирала укупно 34 милиона евра.
„Жежељев мост важан је за Нови Сад, Војводину и Србију у целини, јер је део једног од главних коридора у овом делу Европе, Коридора 10, али и део нове транспортне политике Србије, која је део процеса приступа Србије Европској унији“, рекао је Фабрици.
Шпанска компанија „АЗВИ“, која је извођач радова на изградњи новог Жежељевог моста, у петак 20. октобра на вентралном речном стубу у средини Дунава спојила је лукове са бачке и сремске стране. На тај начин, створени су услови за наставак изградње железничких и друмских саобраћајница преко Жежељевог моста. Уз помоћ баржи и специјалних конструкција до средишњег стуба довучен је дужи лук од 219 метара са бачке стране. Претходно је, почетком септембра већ на средини реке био постављен и лук са сремске стране, дугачак 177 метара.
Нови Жежељев мост имаће два железничка колосека, две друмске саобраћајнице ширине 7,7 метара и две пешачко-бициклистичке стазе. Мост је изграђен од челићне конструкције, са два лука и једним речним стубом. Жежељев мост је укупне дужине 474 метара и ширине 31 метар, а тежина челичне конструкције је скоро 12 хиљада тона.
Поред изградње Жежељевог моста, биће изграђене и приступне саобраћајнице.
Читава инвестиција изградње новог Жежељевог моста вредна је 51 милион евра, а инвестицију води железничка компанија „Инфраструктура железнице Србије“.