Интересна група за инфраструктуру (IIG) Заједнице европских железница и инфраструктурних компанија (CER), одржала је 14. марта 2017. године, у Бриселу, први од четири састанка планираних за ову годину.
Као што је то уобичајено, састанак је започео темама из области текућих активности Европских институција, као што су: најновије информације у погледу спроведбених и делегираних аката Директиве 2012/34, дигитализација, отворени подаци, безбедност и Европски законик о електронским комуникацијама.
Jan Pettersson (Trafikverket, Шведска), председавајући Подгрупе за кључне индикаторе перформанси (KPIs) PRIME (Платформа управљача железничке инфраструктуре Европе), известио је учеснике састанка о активностима и резултатима рада Подгрупе за KPIs. Тако је, између осталог, извршена идентификација око 100 индикатора перформанси, који су класификовани по категоријама из области: мреже, безбедности саобраћаја, опште безбедности, животне средине, тачности, солидности, капацитета, услова, трошкова, прихода, диференцијације накнада по основу ERTMS, интероперабилности и употребљивости. Модификација KPIs извршена је у циљу рефлектовања структуре приказаних резултата који ће, ради ефикасније употребе, бити разврстани у четири нивоа. Крајњи циљ развоја KPIs и пракси бенчмаркинга је унапређење перформанси и пословни развој управљача инфраструктуре.
О ревизији Уредбе 913/2010 о Европској мрежи за конкурентни железнички робни саобраћај, говорили су Alexis Padoy и Julie Buy, саветници за питања политике при DG MOVE (Генерални директорат за мобилност и саобраћај). Они су потврдили одлуку Комисије о одлагању ревизије Уредбе за две године како би сектор имао времена да развије сопствена, тржишно оријентисана решења. Такође је било речи о напретку примене иницијатива изнетих у секторском документу „Изјaва сектора о коридорима“ и евентуалном ажурирању Приручника Европске комисије о Уредби 913/2010.
Последња тачка дневног реда преподневног дела састанка посвећена је припремама за CER/EIM Састанак управљача инфраструктуре високог нивоа (HLIM), који ће се ове године одржати у Шопрону, од 12-13. јуна. Домаћини овог састанка, који се по правилу одржава једном годишње, биће MAV, Gysev и VPE (Мађарска).
Поподневни део састанка конципиран је као заједнички састанак са Групом независних регулаторних тела за железнице Европе (IRG-Rail) и Радном групом CER за робни саобраћај, и био је посвећен питањима везаним за прекогранични робни железнички саобраћај. Представљене су и главне активности по питању развоја железничких робних коридора (RFCs) и међународног робног саобраћаја, потребе и захтеви тржишта, као и услови приступа инфраструктури међународних робних оператера. Будући приоритети IRG-Rail радне групе за приступ укључују унапређење међусобне сарадње између управљача инфраструктуре и проналажење решења за привремене рестрикције капацитета.
Железнички сектор је представио десет приоритених активности из „Изјаве сектора о коридорима“, међу којима су: понуда капацитета, координација у погледу привремених рестрикција капацитета (TCR), унапређење RNE информционог алата PCS (Систем координације траса), координација прекограничних процеса, хармонизација Документа са информацијама о коридорима (CID) и остало.
Извор: CER Монитор, међународна сарадња ИЖС