U železničkoj stanici Dragačevo počela sanacija koloseka i stanične zgrade

Potpredsednica Vlade Srbije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture prof.dr Zorana Mihajlović obišla je 17. aprila železničku stanicu Dragačevo, gde su toga dana počeli radovi na sanaciji glavnog prolaznog koloseka u ovoj stanici, koje će “Infrastruktura železnice Srbije” realizovati sopstvenim sredstvima.

“Radovi koji se izvode u stanici Dragačevo važni su kao primer drugačijeg načina poslovanja železnice, koja danas sopstvenim sredstvima izvodi radove i koristi mašine koje su pre pet – šest godina stajale i koje su koristile druge kompanije”, rekla je Mihajlovićeva.

Ona je naglasila da je drugi razlog zbog čega je danas posetila ovu stanicu namera Vlade Srbije da vrati železnicu na mesto koje joj pripada.

“Između Kraljeva i Čačka prevoz železnicom je oko 70 odsto jeftiniji, a uz to i bezbedniji nego autobusom. Železnicu čekaju velika ulaganja, ne samo u pruge koje već gradimo, nego i u važne regionalne pruge, jer želimo da privučemo i putnike i preduzeća da više koriste železnicu”, rekla je Mihajlovićeva.

Ona je dodala da se do kraja sledeće godine planira uređivanje svih staničnih zgrada na železnici.

Generalni direktor “Infrastrukture železnice Srbije” Miroljub Jevtić rekao je da će radovi na rekonstrukciji 650 metara pruge koja spaja Požegu i Kraljevo kod stanice Dragačevo koštati oko 3,5 miliona dinara, i naglasio da ih “Infrastruktura železnice Srbije” realizuje sopstvenim sredstvima, što znači i niže troškove nego da to rade drugi izvođači.

“Ti radovi će trajati desetak dana, što će omogućiti povećanje brzine sa 50 na 100 kilometara na sat, a biće urađena i sanacija krova stanične zgrade, gde ćemo uložiti još oko 1,5 miliona dinara”, dodao je Jevtić.

Jevtić je najavio i da će „Infrastruktura železnice Srbije“ nakon završetka radova u stanici Dragačevo, biti rekonstruisani i glavni prolazni koloseci u železničkim stanicama Futog, Karavukovo, Bogojevo i Gajdobra, a zatim i pruga koja trideset godina nije remontovana, od Majdanpeka do Zvižda. On je istakao i da će radovi koje će „Infrastruktura železnice Srbije“ realizovati na rekonstrukciji pruge u Dragačevu svojom mehanizacijom i ljudstvom, mnogo manje koštati od izvođača izabranog na tenderu.

Načelnik Moravičkog okruga Slobodan Jolović rekao je da je pruga čija rekonstrukcija danas počinje značajna za ceo Moravički i Zlatiborski okrug, posebno za preduzeća koja koriste železnički transport. “Očekujemo pored deonica na auto-putu na Koridoru 11, koje se već grade, da uskoro počnu radovi i na deonici Preljina-Požega, a u bliskoj budućnosti i nastavak rekonstrukcije barske pruge i rekonstrukcije pruge od Požege do Kraljeva”, rekao je Jolović.

U stanici Dragačevo biće rekonstruisano ukupno 650 metara koloseka, a radovi će trajati do 28. aprila.

Osim pruge, biće uređena i stanična zgrada, a radovi se izvode kako bi bile sanirane posledice velikih poplava iz maja 2014. godine, koje su pogodile Dragačevo.

Sopstvenom mehanizacijom i materijalom „Infrastruktura železnice Srbije“ će sanirati treći kolosek u stanici Dragačevo, čime će biti podignut nivo bezbednosti saobraćaja, a brzina vozova će na deonici kroz samu stanicu biti povećana sa sadašnjih 50, na projektovanih 100 kilometara na sat.

„Infrastruktura železnice Srbije“ je na izvođenju radova na koloseku angažovala brojnu mehanizaciju, kao što su mašine za rešetanje i regulisanje koloseka, za planiranje zastorne prizme, specijalna kola za prevoz materijala i drezina, a prosečno će svakoga dana na radovima biti angažovano oko 35 radnika ove železničke kompanije. Vrednost radova koji će biti izvedeni na sanaciji staničnog koloseka iznosi oko četiri miliona dinara.

Pored radova na koloseku, na staničnoj zgradi u Dragačevu biće sanirani krov i limarija. Radovi na staničnoj zgradi trajaće 45 dana, a koštaće oko milion i po dinara.

Stanica Dragačevo mnogo je značajnija za teretni, nego za putnički železnički saobraćaj. Samo prošle godine u ovoj stanici utovareno je ili istovareno oko 1.400 vagona, sa oko 57 hiljada tona robe, a u prvom kvartalu ove godine ostvaren je obim rada od oko 11 hiljada tona robe, uz prosečno dnevno između šest i sedam teretnih kompozicija. Najveći korisnici prevoza u stanici Dragačevo su kamenolom „Jelen Do“ i „Milan Blagojević Namenska“ iz Lučana, koji imaju i svoje industrijske koloseke.

U putničkom železničkom saobraćaju kroz Dragačevo svakodnevno saobraća devet vozova, na relaciji između Požege i Kraljeva.

Povećanje bezbednosti i brzine vozova kroz stanicu Dragačevo značajno je i zbog činjenice da se ona nalazi na pruzi Kraljevo – Čačak – Požega, koja povezuje nišku prugu na Koridoru 10 i barsku prugu i predstavlja poprečnu železničku vezu između ove dve međunarodne magistrale kroz Srbiju.

Posted in Aktuelni događaji, Vesti.