„Инфраструктура железнице Србије“ од почетка ванредног стања због пандемије вируса Ковид 19 до краја априла организовала је саобраћај укупно 4.363 теретна воза, односно свакодневно просечно око 95 возова.
Од тог броја, у међународном робном железничком саобраћају српским пругама саобраћало је укупно 1.283 теретна воза, а једини гранични прелаз преко кога теретне композиције нису пролазиле био је Богојево. У унутрашњем железничком саобраћају током ванредног стања било је укупно 3.080 теретних возова.
„Србија Карго“, државни оператер у робном железничком транспорту, имао је највише теретних возова – чак 3.451. Међутим, интересантно је и да је шест приватних оператера током ванредног стања имало на српским пругама укупно 912 теретних возова.
Највећи број возова саобраћао је на железничком правцу Суботица – Панчево – Прешево, затим на пругама Коридора 10, као и на барској прузи.
Теретним возовима на српским пругама током трајања ванредног стања превожене су сировине неопходне домаћој привреди за производњу, производи за потребе становништва, као и грађевински материјали и опрема за највеће и најзначајније инфраструктурне пројекте у Србији. На тај начин „Инфраструктура железнице Србије“ током пандемије корона вируса дала је свој допринос очувању привредних активности у земљи, успешној борби против ове заразне болести, задовољењу потреба грађана, као и инвестиционим активностима на градилиштима широм земље.
Запослени у „Инфраструктури железнице Србије“ током ванредног стања редовно обављају све своје активности на одржавању железничке инфраструктуре, како би теретни саобраћај на српским пругама и у отежаним условима функционисао по реду вожње, безбедно и без застоја. Захваљујући томе, у протеклих месец и по дана није било већих поремећаја у функционисању теретног железничког саобраћаја на пругама у Србији.
У свом раду запослени у „Инфраструктури железнице Србије“ користили су заштитну опрему и поштовали мере безбедности на раду, као и одлуке и препоруке државних органа, руководства компаније и здравствене струке у условима ванредног стања, са циљем заштите здравља.
„Инфраструктура железнице Србије“ предузела је мере да српске пруге спремно дочекају постепену нормализацију путничког железничког саобраћаја почев од 4. маја, након пуних 43 дана од како је он у потпуности био обустављен у Србији због пандемије вируса Ковид 19.
Централни оперативни штаб, који је формиран са циљем руковођења и оперативног извршавања делатности „Инфраструктуре железнице Србије“ у условима ванредног стања, донео је одлуку да се додатно изврши комплетан преглед свих пруга пре поновног успостављања путничког железничког саобраћаја.
У складу са том одлуком стручне служне „Инфраструктуре железнице Србије“ током претходне недеље обавиле су додатну ванредну контролу железничке инфраструктуре у Србији, а посебно пруга Панчево – Орловат – Нови Сад, Београдског железничког чвора, као и нишке и барске пруге. Такође, мерна кола „Инфраструктуре железнице Србије“ обавила су претходних дана мерења геометрије колосека и технички надзор над српским пругама.
Иако су током ванредног стања железнички објекти, посебно станице одржавани и дезинфиковани, у току су активности на њиховом додатном чишћењу и дезинфиковању пре нормализације путничког железничког саобраћаја. Тако су протеклих дана, примера ради, чишћене главна престоничка железничка станица Београд Центар, као и подземна станица Вуков споменик, а активности се континуирано одвијају и на читавој територији „Инфраструктуре железнице Србије“.