Реконструкција регионалне пруге Кумане – Банатско Милошево, дуге 28 и по километара, на железничком правцу Кикинда – Зрењанин, у завршној је фази.
Радови на ојачавању елемената горњег строја и замени колосечне решетке на отвореној прузи завршавају се 11. марта, а тога дана на градилишту је било педесетак радника „Инфраструктуре железнице Србије“ и десет грађевинских машина.
Радови су почели 8. јула 2019. године, а укупна процењена вредност посла износи 11,36 милиона евра.
-Преостало је да се ураде још станични колосеци у станицама Нови Бечеј и Банатско Милошево, – каже Биљана Грбић, шеф пружне деонице у „Инфраструктури железнице Србије“.
„Инфраструктура железнице Србије“ пругу Кумане – Банатско Милошево реконструише самостално, односно сопственим средствима, опремом и људством, а у оквиру програма обнове регионалних пруга у Србији који је започела 2018.
Пруга се реконструише половним материјалима са магистралних пруга, као и новим. Ради се комплетна замена шина, прагова и туцаника.
По завршетку радова, брзина возова са садашњих 20 километара на сат биће повећана на 80 у путничком и 60 километара на сат у теретном железничком саобраћају. Осовинско оптерећење пруге ће након реконструкције са досадашњих 16 бити повећано на 22,5 тона по осовини, што ће омогућуту квалитетнији и ефикаснији теретни железнички саобраћај на овој банатској прузи.
Пруга Кумане – Банатско Милошево деценијама није била реконструисана, због чега су возови саобраћали брзином од свега 10 до 20 километара на сат.
Ова пруга изграђена је још осамдесетих година деветнаестог века, а последњи пут реконструисана је пре скоро шест деценија.