Потпредседница Владе и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре проф. др Зорана Михајловић, генерални директор „Инфраструктуре железнице Србије“ Мирољуб Јевтић и представници конзорцијума кинеских компанија “Чајна рејлвеј интернешенел” (China Railway International) и “Чајна комјуникејшн констракшн компани” (China Communications Construction Company – CCCC), потписали су данас, 7.јула у Софији комерцијални уговор за изградњу треће деонице брзе пруге Београд-Будимпешта на територији Србије, од Новог Сада до Суботице.
Комерцијални уговор који је данас потписан за овај пројекат вредан је 943 милиона евра.
“Изградња брзе пруге Београд-Будимпешта најважнији је и највреднији инфраструктурни пројекат тренутно у Србији и региону. Овај пројекат важан је не само за Србију, него и за повезивање са регионом и ЕУ, као и за повезивање средње Европе са луком Пиреј, у оквиру кинеске иницијативе “Један појас, један пут”. Радови су већ започети на 75 километара пруге од Београда до Новог Сада, где раде кинеске и руске компаније. Од данас имамо и уговор за преостали 108,1 километар, на ком би радови могли да почну у 2019. години”, каже Михајловићева.
Она наглашава да ће модернизација пруге на железничком Коридору 10 омогућити повећање теретног саобраћаја на железници, односно да Србија буде заиста транзитна земља кад је реч о железничком саобраћају.
Потпредседница Владе истиче да се о закључењу овог уговора са кинеском страном интензивно преговарало скоро годину дана и да су испреговарани најповољнији услови за Србију. “Србија се и на овом самиту потврдила као најважнији партнер Кине кад је реч о инфраструктурним пројектима, и верујем да ће овај пројекат бити пример за друге кинеске пројекте у региону”, наводи Михајловићева.
Радове на модернизацији и реконструкцији пруге Нови Сад-Суботица изводиће конзорцијум кинеских компанија “Чајна рејлвеј интернешенел” (China Railway International) и “Чајна комјуникејшн констракшн компани” (China Communications Construction Company – CCCC), који изводи радове и на деоници Београд-Стара Пазова.