Потпредседница Владе и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, проф. др Зорана Михајловић, поручила је данас да је Жежељев мост симбол визије којој Србија тежи, а то је да буде модерна, развијена држава, повезана са суседима и будућа чланица Европске уније.
Потпредседница Владе и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, проф. др Зорана Михајловић 26. марта, заједно са комесарком Европске Уније за транспорт Виолетом Булц, покрајинским премијером Игором Мировићем и градоначелником Новог Сада Милошем Вучевићем, прешла је првим возом преко Жежељевог моста и обишла градилиште на којем се одвијају завршни радови пре пуштања железничког саобраћаја.
Том приликом најављено је да ће редован железнички саобраћај преко новоизграђеног Жежељевог моста у Новом Саду биће успостављен почетком априла.
-Сваке недеље смо били на овом градилишту сви ми, из Владе Србије, покрајинске владе, Делегације Европске уније, како бисмо проверили како напредују радови и данас можемо да кажемо да почетком априла пуштамо железнички саобраћај, – рекла је Михајловићева.
Она је додала да мостови не само да спајају људе, већ и показују шта све једна држава може да уради, подсетивши да се овај мост налази на међународном железничком Коридору 10.
“Прошлост нећемо заборавити, али оно што треба да радимо је да стварамо будућност. Србија види себе као централну земљу Западног Балкана, која жели да буде боље повезана са својим суседима и на путу ка Европској унији. Све што радимо као Влада, радимо за наше грађане, и инфраструктура коју градимо, и повезивање са суседима, и све што чинимо да Србија буде модерна и развијена земља”, рекла је Михајловићева.
Потпредседница Владе је навела и да је укупна вредност инфраструктурних пројеката у Војводини, текућих и планираних, укључујући друмски, железнички и водни саобраћај, близу две милијарде евра.
Европска комесарка за транспорт Виолета Булц рекла је да је данас посебан тренутак и да се пре годину дана, када је била на Жежељевом мосту, са Зораном Михајловић договорила да ће се за годину дана наћи на истом месту када мост буде завршен. И Србија је испоштовала све што је договорено, рекла је Булцова.
“Овај мост не повезује само две стране реке, него је и симбол повезивања са Европском унијом. То је јасна порука да се Западни Балкан налази на истој мапи са ЕУ и да је на Србији и осталим земљама региона да одлуче којом брзином желе да уђу у ЕУ”, рекла је Булцова, и позвала да се искористе предности повезивања са, како је рекла, “највећом економијом света”.
-Очекујем да после пуштања железничког саобраћаја у наредних неколико месеци буде пуштен и друмски саобраћај. Од када постоји добра координација између републичке и покрајинске владе и Делегације ЕУ, пројекат је почео успешно да се приводи крају, без финансијских и техничких проблема који су постојали у прошлости, – рекао је покрајински премијер Игор Мировић.
Градоначелник Новог Сада Милош Вучевић захвалио је на великој подршци покрајинске и републичке владе за реализацију пројекта којим ће мост срушен пре 19 година у бомбардовању бити обновљен, и додао да Нови Сад заслужује да добије и нове мостове на Дунаву.
У возу који је путовао од железничке станице у Новом Саду до станице у Петроварадину били су и шеф Делегације ЕУ у Србији Сем Фабрици, представници српских железница, извођача – шпанске компаније “Азви”, руског “РЖД интернешенела” и других учесника у пројекту.
Пре обиласка Жежељевог моста, Михајловићева и Булцова разговарале су у Влади Србије о инфраструктурним пројектима које Србија реализује, посебно пројектима који су део Агенде повезивања, као и плановима Београда као седишта Транспортне заједнице Западног Балкана.
Новоизграђени Жежељев мост преко Дунава у Новом Саду налази се на траси међународне железничке пруге Београд-Нови Сад-Суботица и саставни је део пројекта Београд – Будимпешта.
Изграђен је уместо старог Жежељевог моста, који је срушен у бомбардовању априла 1999. године, када је више пута погођен ракетама.
Нови Жежељев мост дуг је 474 метра, а широк 31 метар. Има два железничка колосека, две саобраћајне траке за друмски саобраћај и по две пешачко бициклистичке стазе.
Вредност пројекта је око 54,8 милиона евра, а у финансирању су учествовале Аутономна Покрајина Војводина, Град Нови Сад и Делегација Европске Уније.
Извођач радова била је шпанска компанија „АЗВИ“, у конзорцијуму са италијанском фирмом „ТАДЕИ“ и шпанском „ХОРТА КОСЛАДА“.
Новоизграђени Жежељев мост усклађен је и са пројектом модернизације и изградње пруге Стара Пазова – Нови Сад, у оквиру пројекта пруге за велике брзине између Београда и Будимпеште.