Вредност овог посла износи 1,14 милијарди динара, а након спроведеног комплетног поступка јавне набавке, уговор је закључен са фирмом ЗГОП из Новог Сада.
Реконструкција ових деоница пруге подразумева демонтажу постојећег колосека, и полагање половних колосека са половним шинама и бетонским праговима, кaо и уређење коловозне конструкције на путним прелазима.
Планирано је да реконструкција 23 километра пруге Књажевац – Зајечар – Прахово траје око три месеца. Од тога, због извођења радова железнички саобраћај на овој деоници биће обустављен око месец дана, док ће се реконструкција преостала два месеца одвијати у условима функционисања саобраћаја возова.
Поред тога, током априла 20203. почели су и радови на изградњи два нова пропуста на овој прузи између железничких станица Вражогрнац и Трнавац, са циљем обнове елемената доњег строја пруге. Ови радови одвијају се у условима функционисања железничког саобраћаја. Планирани рок за завршетак ових радова је сто дана, а за тај посао Инфраструктура железнице Србије издвојила је додатних 17 милиона динара.
На овај начин настављени су радови на реконструкцији комплетне пруге Ниш – Зајечар – Прахово пристаниште. Инфраструктура железнице Србије у периоду од 2019. до 2022. године санирала је колосек у дужини од 70 километара, од Ниша до Књажевца.
До завршетка целокупне реконструкције пруге Ниш – Зајечар – Прахово пристаниште, Инфраструктура железнице Србије свакодневно ће радовима на редовном одржавању пруге обезбеђивати потребан ниво безбедности саобраћаја.
Пруга Књажевац – Зајечар – Прахово пристаниште изграђена је уочи Првог светског рата 1914. године, а последњи пут капитални ремонт пружних деоница на овом железничком правцу рађен је шездесетих година прошлог века, односно пре више од пет деценија.
Ова пруга је регионална, неелектрифицирана.
Овом пругом просечно дневно саобраћају 4 теретна воза, највише оних који превозе опасне материје. Поред тога, између Ниша и Зајечара саобраћају свакодневно и четири путничка воза, односно по два у сваком смеру.