Радови у шест тунела на прузи Кучево – Мајданпек у завршној фази

Пројектом уређења тунела предвиђено је постављање шина и нових бетонских прагова, уградња новог туцаника, као и машинско регулисање колосека.

Радови су прво почели у тунелу Железник, затим у Бродици, Превалецу, Чекићу, тако да је до сада у њима завршено полагање колосека. У претходних месец дана радови су се одвијали и у два најдужа тунела Ујевац (815 метара) и Благојев Камен (746 метара).

Укупна дужина реконструкције колосека у тунелима, која подразумева и радове на колосеку у непосредној близини тунела (у просеку на око педесетак метара од тунела)  износи скоро 3,4 километра.

Како би се поштовала динамика радова, а истовремено обезбедио и теретни саобраћај на прузи, радови се изводе тако што неимари у континуитету раде 10 дана, затим четири дана саобраћају теретни возови, да би се потом наставио циклус од наредних десет радних дана.

Овакав приступ је примењен због тога је што су за железнички правац Пожаревац – Мајданпек везани значајни привредни системи, као што су: Лука Прахово, РТБ Бор, рудници Мајданпек, Каона, Костолац и железара Смедерево.

Када је пре три године урађена реконструкција пруге Пожаревац- Мајданпек, изведени су радови у тунелима до Нереснице код Кучева, док је сада у току сређивање преосталих шест тунела од Нереснице до Мајданпека.

-Возови су између Пожаревца и Мајданпека раније саобраћали просечном брзином од 20 км/сат. Када буду завршени радови и у ових шест тунела, брзина путничких возова биће повећана на 80 км/сат, а теретних  на 60 километара на сат, док ће носивост по осовини бити повећана са 16 на 22 и по тоне, што ће омогућити већи, ефикаснији и бољи обим транспорта робе. За мојих преко тридесет година рада на железници, ово је први пут да су овако озбиљне инвестиције у железничку инфраструктуру на овој територији, – каже Слободан Шокорац, шеф Организационе целине за грађевинске послове Пожаревац, у „Инфраструктури железнице Србије“.

Пруга до Пожареваца изграђена је 1937. године, а од Кучева до Мајданпека од 1948. до 1958. године.

Радове на уређењу тунела изводи предузеће ЗГОП из Новог Сада, а вредност ове инвестиције коју је обезбедила „Инфратсруктура железнице Србије“ из сопствених средстава процењена је на 160 милиона динара.

Објављено у Вести