И нови железнички ред вожње обележиће велики инфраструктурни радови на реализацији пројеката реконструкције и модернизације железнице. Поред осталог, и наредне године наставиће се радови на изградњи брзе пруге Нови Сад – Суботица, као и на модернизацији пруге Ниш – Брестовац, а планира се и почетак радова између Београда и Ниша.
Саобраћај путничких и теретних возова биће прилагођен расположивим материјално-техничким капацитетима и утврђеним смерницама за организацију саобраћаја возова, са циљем да се у условима великих инфраструктурних радова очувају постојећи обим и квалитет превозне услуге.
И док су у ред вожње прошле године српске железнице стартовале са 45 километара пруга на којима возови могу да саобраћају брзином од преко 100 километара на сат, „Инфраструктура железнице Србије“ у нови ред вожње сада улази са 202 километра пруга за брзине од преко 100 километара на сат, односно четири и по пута више него лане.
Ред вожње путничких возова урађен је на основу расположивих инфраструктурих капацитета, као и захтева „Србија Воза“.
Од 384 возова у путничком железничком саобраћају од 11. децембра, у међународном саобраћају биће их шеснаест. Од тога, 6 возова биће у међународном саобраћају, 8 пограничних и 2 агенцијска воза.
У даљинском путничком саобраћају биће 42, а у локалном 189 возова.
Пругама београдске градске железнице БГ по новом реду вожње саобраћаће дневно 137 возова.
Број планираних траса од 2.818 за седамнаест оператера у теретном железничком саобраћају већи је за 509 него у садашњем реду вожње. Конструктори реда вожње у теретном саобраћају исцртали су 500 траса за међународне возове, 1.157 у унутрашњем саобраћају и 1.161 траса за локомотивске возове.