На састанку је формирана Комисија ради поновног успостављања железничког саобраћаја између Мокре Горе и Вишеграда, која има задатак да у наредне две недеље утврди стање ове пруге и створи услове да возови поново крену на овој релацији.
– Наш циљ је да железницу додатно интегришемо са Републиком Српском и за петнаест дана Мокру Гору поново ћемо повезати са Вишеградом и тиме ћемо добити јединственост како у саобраћајном тако и туристичком смислу. У претходном периоду је доста урађено, ресорно министарство које водим инвестирало је око десет милиона евра да би се створили услови који ће Мокру Гору повезати са Вишеградом – изјавио је министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре ТомиславМомировић, на састанку одржаном на „Шарганској осмици“-
` Министар Момировић је истакао важност свих аутопутева као и брзих пруга које се граде јер се управо на тај начин повезује регион. „Без квалитетне саобраћајне инфраструктуре, без јачања економије неће бити бољег стандарда ни у Србији, ни у Републици Српској, ни у Босни и Херцеговини, али ни на Балкану“, закључио је Момировић.
Министар саобраћаја и веза Републике Српске Недељко Ћорић потврдио je да је овај састанак јасан показатељ интензивне сарадње, али и великог труда како би се унапредили заједнички потенцијали.
„На основу закључака са данашњег састанка може се очекивати у што скоријем временском периоду поновно успостављање саобраћаја од Мокре Горе до Вишеграда“, рекаојеЋорић.
Двојица министара разговарали су и о даљој сарадњи Србије и Републике Српске када је у питању развој саобраћајне инфраструктуре, али и о другим питањима унапређења међусобних односа.
Састанку у Музејско-туристичком комплексу „Шарганска осмица“ у Мокрој Гори присуствовали су, поред осталих, и генерални директор „Србија Воза“ Иван Булајић, градоначелница Ужица Јелена Раковић – Радивојевић, представници „Инфраструктуре железнице Србије“ Ненад Станисављевић, Радован Глибетић и Зоран Масал, а у делегацији Републике Српске, поред министра Ћорића, били су начелник општине Вишеград Младен Ђуревић и представници Жељезница Републике Српске.
Учесници састанка били су јединствени у оцени да је коначно успостављање редовног саобраћај за Вишеград, од великог туристичког значаја за регије с обе стране границе и значајан пројекат у оквиру веза Републике Србије и Републике Српске.
Пруга уског колосека Ужице – Вишеград била је у саобраћају од 1925. до 1974. године, када је укинута са образложењем да је нерентабилна.
„Шарганска осмица“ на релацији Мокра Гора – Шарган Витаси обновљена је захваљујући иницијативи групе Мокрогораца 2003. године. Пруга уског колосека од Мокре Горе, преко Вардишта и Добруна до Вишеграда обновљена је и пуштена у саобраћај 2010. године, односно 36 година након њеног укидања.
Само на деоници ове уске пруге од Вардишта до Вишеграда има 9 тунела (дугих 1,4 километар), 12 мостова 52 пропуста и шест километара потпорних зидова.
У периоду до 2012. до 2019. године возови између Мокре Горе и Вишеграда повремено су саобраћали, али их у претходне две и по године није било.