Говорећи о перспективама развоја домаће железнице Ненад Станисављевић из „Инфраструктура железница Србије“ је истакао да интерес грађана за вожњу брзим возовима потврђује оправданост улагања у деоницу Београд Нови Сад те да без брзог, конфорног , уредног воза,wи-фи интернета, нема масовног путовања и кретања грађана.
„Искуства већ показују да се мења структура путника и да је већина карата продата преко апликације или картомата што значи да млађи путници желе да се возе брзим возовима и да за кратко време стигну из града у град“ рекао је Станисављевић додајући да се већ гради деоница од Новог Сада ка Суботици и да ће, уколико мађарска страна испуни своје обавезе пут од Београда до Будимпеште трајати свега три сата 2024.г.
Деоница од Београда до Новог Сада коштала је милијарду долара а од Београда до Ниша коштаће милијарду и 800 милиона долара, закључио је Станисављевић.
Додао је да је већ кренула демонтажа постојећих пруга на тој траси, уклањање контактне мреже, скретница и маневарских постројења у Војводини а да се истовремено спроводи и прва фаза радова на деоници Београд Ниш и Ниш Димитровград.
Проф.др Гордан Стојић са Факултета техничких наука у Новом Саду је истакао да је морало доћи до реконструкције железница у Србији и да је изградња пруге за велике брзине на магистралним правцима само део тог процеса.
„Вишедеценијско неодржавање постојећих пруга у Војводини довело је до њиховог пропадања и незаинтересованости путника који су се окренули другим , пре свега друмским видовима превоза, па је логично то што се догодило како у путничком тако и теретном саобраћају“ рекао је Стојић уз напомену да су локалне самоуправе остале затечене и неспремне да се у било ком виду укључе у очување или ревитализацију пруга иако то није било у њиховој надлежности.
Општине су осиромашиле и нису имале новца ни стручних кадрова као ни логистичку подршку за такве подухвате па је тако и дошлп до демонтаже и уклањања шина и њихове продаје у старо гвожђе, каже Стојић.
Локални железнички саобраћај је пропао због недостатка локомотива, вагона дугог и непредвидивог путовања, због неекономичности и застарелости и зато га треба што пре обновити уз услов рентабилне вожње и превоза терета.
Према мишљењу Зорана Трповског из Удружења индустрије у Привредној комори Војводине тамо где постоји развијена саобраћајна инфраструктура мање су миграције становништва и веће су шансе за успешнију и ефикаснију привреду, јер инвеститори посматрају све економске аспекте ради остваривање одређеног интереса и профита пре свега.
Модеран и ефикасан саобраћај, повезаност аутопутева, железнице и лука омогућује превоз милионе тона робе , зато морамо искористити шансу луке Нови Сад, добру железничку везу са лукама у Бару и Солуну и то користити као компаративну предност, али за то су потребне велике инвестиције, изградња интермодуларних терминала.
Пројекат Отворени Балкан је наша развојна шанса и треба искористити добре билатералне везе и односе са суседима, поготово са Северном Македонијом и демонстрирати Европској Унији да смо способни и за такав вид сарадње и бизниса, рекао је Трповски.