И док радови на изградњи брзе пруге од Београда до Новог Сада улазе у завршну фазу и интензивирају се, како би до краја године посао био завршен, упоредо са тим теку припреме за почетак радова између Новог Сада и Суботице.
Руководство и стручне службе „Инфраструктуре железнице Србије“ и Кинеских железница најпре су обишли железничку станицу у Новом Саду, како би на терену дефинисали шта је конкретно потребно предузети за успешан почетак радова на трећој деоници брзе пруге кроз Србију. Поред осталог, било је речи о припремним активностима које је потребно обавити у станици пре почетка радова, као и о самом почетку радова у Новом Саду, затим о смештању материјала за реконструкцију пруге, као и о уређењу железничке станице Нови Сад. Такође, домаћини и кинески партнери обишли су у станици и просторију у којој ће се налазити будући телекомандни центар.
Након тога, посетиоци су обишли и железничку станицу Нови Сад Ранжирна. Са кинеским партнерима разговарано је о могућностима формирања кампа за особље које ће бити ангажовано на изградњи брзе пруге.
Пруга Нови Сад – Суботица, у дужини од 108 килоематара, трећа је деоница кроз Србију, у оквиру међународног пројекта изградње пруге за велике брзине Београд – Будимпешта.
Вредност уговора је око 1,16 милијарди долара, а рок за извођење радова је 33 месеца од њиховог почетка. Извођач радова је кинески конзорцијум „China Railway International” и „China Communications Construction Company”, а уговор о финансирању потписан је са кинеском „Ексим банком“.
Пројекат изградње пруге за велике брзине између Новог Сада и Суботице, обухвата трасу двоколосечне пруге и станице са објектима на прузи, реконструкцију и модернизацију железничких чворова Нови Сад, Врбас и Суботица, денивелацију укрштања пруге и пута, као и уградњу нове електротехничке инфраструктуре за велике брзине.