Реконструкција пруге Ниш – Зајечар напредује упркос пандемији

Реконструкција пруге Ниш – Зајечар напредује и у време ванредног стања због пандемије вируса КОВИД – 19, а радови се одвијају уз све мере предострожности и заштите здравља радника.

Од почетка радова до 24. априла постављено је укупно око 46 километара нових колосека на деоници пруге Матејевац – Књажевац, а радови се одвијају на више места дуж пруге истовремено.

Првих дана након ускршњих празника демонтирано је око петсто метара шинских поља допремљених у станицу Матејевац, а пристигло је и око 2.800 метара шина, које су из железничке композиције истоварене на деоници пруге између Палилуле и Подвиса. Управо на тој деоници одвијају су се и радови на демонтажи старих и полагању нових колосека.

                      

Преостало је да се између Сврљига и Књажевца реконструише још око седам километара отворене пруге на деоници Палилула – Подвис, као и нешто више од три километра пролазних колосека кроз станице, па да комплетна пруга од Ниша до Књажевца буде реконструисана и завршена. Деоница Ниш – Сврљиг практично је већ завршена и готово спремна за саобраћај.

                      

Градилиште пруге Ниш – Зајечар на тај начин и током ванредног стања остало је активно и радови су се и у отежаним условима одвијали. На тај начин и „Инфраструктура железнице Србије“, као инвеститор и извођачи радова испоштовали су препоруку државног врха и потпредседнице српске Владе Зоране Михајловић, да се са инфраструктурним радовима настави упркос пандемији где год је то могуће и уз примену свих мера заштите здравља и безбедности радника. Уз све мере обезбеђења и дозволе надлежних органа, створени су услови да се током ванредног стања на реконструкцији ове регионалне пруге ради и у време ограниченог кретања.

             

И мада је незахвално говорити о роковима у време пандемије корона вируса, извођачи радова процењују да би се, уз ову динамику и благовремену доставу материјала на градилиште, реконструкција пруге од Ниша до Књажевца могла завршити за још око два месеца.

                      

Радови на реконструкцији 108 километара дуге пруге од Ниша до Зајечара почели су 25. фебруара 2019. године.

Поред положених скоро 46 километара нових колосека, до сада су завршени и сви радови на 18 мостова и 18 челичних пропуста на овој прузи укупне дужине око 424 метра, који подразумевају реконструкцију и неопходну замену прагова.

Такође, између Матејевца и Књажевца реконструисано је или су радови у завршној фази на укупно 28, од укупно 44 путних прелаза.

        

Од укупно 36 тунела на овој деоници пруге, до сада је реконструисано 14 тунела укупне дужине око три километра, укључујући и најдужи и најтежи тунел Грамада (1.701 метар).

Замењене су и по четири скретнице у станицама Матејевац и Грамада, док су у Сврљигу од постојећих осам до сада замењене још четири скретнице.

Пруга Ниш – Зајечар у саобраћај је пуштена 1922. године, а последњи пут комплетно је била реконструисана пре скоро шест деценија, због чега је брзина возова на више деоница била ограничена на 10-20 километара на сат.

           

Пруга Ниш – Зајечар једна је од најлепших и најтежих пруга у овом делу Европе. Дуж пруге Ниш – Зајечар, налазе се 52 моста укупне дужине 1,8 километара и 36 тунела укупне дужине од око 5 и по километра, као и 90 путних прелаза.

Интересантно је да се на овој прузи у Сврљишкој клисури налази и седманаест бетонских мостова, које је пројектовао и вршио надзор познати Милутин Миланковић. Свих седаманаест бетонских мостова су лучни, исте дужине и распона 30 метара. Милутин Миланковић је, прихватајући предлог железнице да пројектује ове мостове, тражио и добио само бесплатну повратну возну карту између Беча и Беогарад.

Радови се одвијају у условима потпуне обуставе железничког саобраћаја, а током реконструкције пруге између Ниша и Зајечара теретни возови саобраћају правцем Ниш – Мала Крсна – Пожаревац – Мајданпек – Прахово.

                      

                      

                      

             

                                 

Posted in Вести.