Обнова пруге Свилајнац – Деспотовац

„Инфраструктура железнице Србије“ до краја фебруара 2020. године завршила  је 76 одсто посла на реконструкцији пруге Свилајнац – Деспотовац, а радови на овој деоници и даље се настављају. Деоница Свилајнац – Деспотовац реконструише се у оквиру обнове регионалне пруге Марковац – Ресавица, дуге 53 километра.

Током протеклог месеца, између Свилајнца и Деспотовца реконструисано је 780 метара колосека и три путна прелаза, рађено је машинско уређење геометрије колосека, али и истовар туцаника који је стизао на градилиште.

На дан 12. марта у току је била реконструкција колосека у железничкој станици Свилајнац, а током овог меса планирана је даља реконструкција још триста метара колосека и још четири путна прелаза, а биће настављено и машинско уређење геометрије колосека на овој деоници пруге.

                                             

Радове изводе запослени у „Инфраструктури железнице Србије“, која сопственим средствима и финансира овај посао, у оквиру пројекта обнове регионалних пруга у Србији.

Радови на прузи Марковац – Ресавица почели су 15. априла 2019. године, а вредност радова на реконструкцији ових 53 километра колосека износи 21,4 милиона евра.

                                             

Деоница Свилајнац – Деспотовац, као и читава пруга Марковац – Ресавица, биће реконструисани половним материјалом придобијеним са магистралних пруга, као и новим материјалом намењеним за комплетну замену шина, прагова и туцаника на овој прузи.

Радови се одвијају током дана, док се саобраћај теретних железничких композиција одвија ноћу.

                                             

Иначе, пругом Марковац – Ресавица одвија се само теретни железнички саобраћај, док путнички возови због лошег стања железничке инфраструктуре не саобраћају још од 1988. године. Наиме, пруга Марковац – Ресавица изграђена је још пре 85 година и од тада није била реконструисана, због чега је брзина возова била ограничена на свега 10 до 30 километара на сат.

По завршетку радова, брзина возова ће са досадашњих просечних 20 километара на сат између Марковца и Ресавице бити повећана на 50 километара на сат, а осовинско оптерећење са 16 на 22,5 тона по осовини.

То ће омогућити знатно квалитетнији, ефикаснији и безбеднији теретни железнички саобраћај на овој прузи.

                                             

                                             

                                             

Posted in Вести.