Потпредседница Владе Србије и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, проф. др Зорана Михајловић, честитала је свим радницима железнице 15. септембар, Дан железничара, и 135. рођендан железнице у Србији.
“У својој другој историји не памти се овако снажна модернизације железнице у Србији још од градња првих пруга пре више од једног века. Годинама запуштена, занемарена, остављена да пропадне железница се данас буди и развија са јасним циљем: да се врати тамо где јој је и место, а то у живот наших грађана и наше привреде”, навела је Михајловићева.
Она је додала да су железнице у претходном периоду прошле крупне реформе без којих није био могућ даљи напредак, као и да су улагања Владе Србије у железницу премашила 4 милијарде евра.
“Развој железнице у српској историји увек је био симбол напретка читаве државе и друштва. Затекли смо старе и запуштене пруге, возове који су возили 10, 20 или 30 км на сат, неуређене станице и оно што је најгоре, изгубљено поверење грађана, привреде па и државе. Све то мењамо и још пуно посла је пред нама”, истакла је Михајловићева.
Она је нагласила да Србија данас први пут гради брзу пругу кроз од Београда до Будимпеште за брзине возова до 200 км/сат, да је у претходних пет година обновљено 515 км пруга на којима возови дана саобраћају брзинама од 100 километара на сат.
“До краја наредне године обновићемо око 800 км регионалних пруга, од којих је на многима железнички саобраћај годинама и деценијама био обустављен. Купили смо 48 нових путничких возова, нове локомотиве за карго саобраћај, све након деценија у којима није набављен ниједан вагон, ниједна локомотива”, истакла је Михајловићева.
Потпредседница Михајловић истиче да је циљ враћање поверења грађана и привреде у железницу, да нам возови буду савремени, станице чисте и уредне и да српске пруге поново буду део мреже развијених европских саобраћајница.
“Али ништа од тога нећемо успети уколико сваки радник железнице не да свој максимум. Железничари то знају, препознају наш напор и зато сам уверена да ће својим професионалним, преданим, одговорним и стручним извршавањем задатака, као и љубављу према железници као што су то увек и чинили, дати свој допринос. Године пред нама биће на част и углед железници, на част и углед Србије”.
“Честитам Дан железничара и 135. рођендан српских железница свима који су некада својим знојем градили пруге, који су радили за железницу, честитам и свим младим људима који данас део железнице. И позивам младе људе да се школују и на саобраћајним факултетима јер су нам стручњаци потребни како би железница, у коју држава улаже милијарде евра заузела место које јој припада, ” навела је Михајловићева.
Дан железнице се слави 15. септембра када је 1884. године успостављен редован путнички железнички саобраћај између Београда и Ниша на првој прузи у Србији. Изградња овог „гвозденог пута“ покренула тада развој читаве Србије.
Књаз Милан Обреновић три године раније, 3. јула 1881. сребрним будаком ударио је темељ српским државним железницама на месту испод данашњег моста Газела. Недуго потом Србија је постала главна железничка саобраћајница између севера и југа Европе.