„Инфраструктура железнице Србије“ тренутно изводи радове на реконструкцији и модернизацији 402 километра магистралних и регионалних пруга у Србији, а вредност тих послова износи око 960 милиона евра. Када се томе дода још 516 километара пруга реконструисаних у протекле четири године, у модернизацију и реконструкцију железничке инфраструктуре у Србији уложено је у овом периоду скоро милијарду и по евра. Укупно је железници намењено четири и по милијарде евра.
Захваљујући Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре и Влади Републике Србије у току је свеобухватна модернизација железничке инфраструктуре и изградња нових пруга, која ће у наредних пар година у потпуности променити целокупан железнички саобраћај у нашој земљи.
Изградња савремених железничких саобраћајница доприноси не само изградњи боље и ефикасније железнице, већ унапређује квалитет и стандард живота грађана, а српској привреди омогућава конкурентан транспорт.
У овом тренутку, у току је изградња пруге за велике брзине на укупно 74,7 километара пруге између Београд Центра и Новог Сада, а положено је и првих седамнаест километара пруге за брзине до 200 километара на сат. Реч је о највећем и најзначајнијем инфраструктурном пројекту у овом делу Европе. Поред тога, почела је и реконструкција 68,8 километара пруге између Јајинаца и Мале Крсне, на међународном железничком Коридору 10, а ове године започела је и реконструкција 259 километара регионалних пруга у Србији.
Радови се тренутно изводе на регионалним пругама Ниш – Зајечар (108 км), Суботица – Сента (38,5 км), Марковац – Ресавица (53 км), Крагујевац – Лапово (31 км) и Кикинда – Банатско Милошево (28,5 км).
Све пруге на којима су радови лане завршени или су ове године у току, деценијама пре тога нису биле реконструисане. На већем броју деоница на тим пругама брзина возова била је свега 10-30 км/сат.
Захваљујући прошлогодишњој реконструкцији регионалних пруга Шабац – Лозница – Брасина (53 км) и Пожаревац – Мајданпек (90 км), поново је на овим деоницама након више година обновљен путнички железнички саобраћај.
Поред тога, само у протекле две године „Инфраструктура железнице Србије“ реконструисала је и уредила око 40 железничких станица и аутоматизовала седамнаест путних прелаза у Србији, а након више деценија започела је и обнову укупно 27 тунела на српским пругама.
Реконструкција по четири тунела на пругама Доња Борина – Зворник и Краљево – Рашка већ је завршена, а у току је реконструкција још четири тунела између Бора и Мајданпека и петнаест тунела на „Шарганској осмици“.
Већ наредне године, очекује се и почетак радова на трећој деоници пруге за велике брзине Нови Сад – Суботица, као и модернизација и електрификација пруге Ниш – Димитровград, са изградњом обилазнице око Ниша, а планирана је и реконструкција још око 230 километара регионалних пруга у Србији.