„Инфраструктура железнице Србије“ завршила је реконструкцију 95 километара пруге Нови Сад – Зрењанин, преко Орловата, чиме су створени услови да од 25. октобра, након пуних седам година, поново буде успостављен редован путнички железнички саобраћај између ова два града.
Први путнички воз из Зрењанина за Нови Сад кренуо је 25.октобра у 12.15 сати, а поласку првог воза присуствовао је и генерални директор „Инфраструктуре железнице Србије“ Мирољуб Јевтић.
Од 26.октобра, између Новог Сада и Зрењанина свакодневно ће бити по два поласка путничких возова, а на овој релацији саобраћаће нови дизел-моторни возови, набаљени из руског кредита.
Тако ће од сутра возови из Зрењанина за Нови Сад полазити у 03.35 сати и у 12.15 сати, док ће возови из Новог Сада за Зрењанин полазити у 07.05 сати и у 15.59 сати.
Путнички воз између Зрењанина и Новог Сада повезаће чак петнаест места у Јужнобачком и Средњебанатском округу, а становници места дуж ове пруге поново ће имати редован и поуздан железнички превоз.
Возови имају тарифски ранг „регио“ и повезују велики број насеља са Новим Садом и Зрењанином, и то: Римске Шанчеве, Каћ, Будисаву, Шајкаш, Вилово, Гардиновац, Лок, Тител, Книћанин, Перлез, Фаркаждин, Орловат и Лукићево, па од данас становници ових места дуж пруге имају редован и поуздан железнички превоз.
Ова железничка релација дуга је 96 километара, односно готово двоструко више него друмска. Због тога железничка веза Нови Сад – Зрењанин није ни успостављена како би била конкурентна на читавој деоници друмском саобраћају.
Међутим, са чак четрнаест станица између Новог Сада и Зрењанина, железница је омогућила грађанима из успутних места да добију добар превоз и саобраћајну везу дуж читаве пруге. На тај начин, на краћим релацијама, железница је поновним успостављањем путничког саобраћаја више него конкурентна друмском.
Примера ради, месечна претплатна карта за ђаке између Новог Сада и Титела је 3.125 динара, а време путовања је краће него аутобуским превозом.
На време путовања путничких возова између Новог Сада и Зрењанина утиче и њихово стајање у укрсници Орловат стајалиште. Разлог за стајање возова у Орловат стајалишту је чињеница да због рационалнијег коришћења дизел-моторних гарнитура из Зрењанина креће једна композиција, па се затим у Орловат стајалишту раздвајају возови ка Новом Саду и Ковачици (према Панчеву).
Пруга између Новог Сада и Зрењанина била је у изузетно лошем стању и просечна брзина путничких возова била је око 20 – 30 километара на сат, са већим бројем деоница где су се кретали свега 10 километара на сат. Због лошег стања инфраструктуре на овој деоници, путнички железнички саобраћај је и био обустављен пре седам година.
Након реконструкције пруге, путнички возови између Новог Сада и Зрењанина саобраћаће брзином од 80 километара на сат.
Када је реч о робном железничком саобраћају између Зрењанина и Новог Сада, брзина теретних композиција на овој релацији повећана је на 60 километара на сат, а њена носивост повећана је са 18 на 22,5 тона, чиме је омогућено да пругом саобраћају теже и
дуже теретне железничке композиције, што ће за привреду овог региона представљати најбољи и најефикаснији транспорт робе.
Вредност радова на реконструкцији пруге Нови Сад – Зрењанин износи око пет и по милијарди динара.
Реконструкција пруге Нови Сад – Зрењанин, део је реконструкције укупно 136 километара пруге Панчево – Орловат – Нови Сад, са железничком деоницом Орловат – Зрењанин.
Читав посао биће завршен до 31.јануара 2019. године, након чега ће цела пруга Панчево – Орловат – Нови Сад, са железничком деоницом Орловат – Зрењанин, биће оспособљена за брзине од 80 км/сат и осовинско оптерећење пруге од 22,5 тона по осовини.