Потпредседница Владе Србије и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, проф. др Зорана Михајловић, разговарала је 12. oктобра у Београду са првим замеником генералног директора “Руских железница”, Александром Мишарином, о новим инфраструктурним пројектима на српској железници вредним око 500 милиона долара.
“Србија је већ искористила готово целокупан руски кредит и тај новац уложен је у модернизацију деоница железничког Коридора 10 и барске пруге, а тренутно се изводе радови на деоници Стара Пазова-Нови Сад, која је део брзе пруге Београд-Будимпешта. Данас смо разговарали о новим пројектима, укључујући изградњу новог диспечерског центра, наставак реконструкције барске пруге, као и електро радове на деоници Стара Пазова-Нови Сад. Вредност ових пројеката износи око 500 милиона долара и о томе ћемо наставити разговоре у смислу потенцијалног новог зајма”, рекла је Михајловићева новинарима после састанка.
Она је истакла да је на барској прузи до сада реконструисано 77 километара пруге и да је важно наставити са обновом, а да за деоницу Стара Пазова-Нови Сад недостају одређена средства за завршетак, имајући у виду да је ова деоница првобитно била пројектована за брзине од 160 километара на сат, а биће изграђена за брзину од 200 километара на сат. “За нас овај пројекат не представља само инвестицију, него је важна и због знања и технологије које Србија добија”, додала је она.
Михајловићева је истакла да сарадња у области железнице важна за побољшање укупних економских односа Србије и Русије, и да је данашњи састанак један од припремних састанака за посету председника Путина Србији. “Посета председника Путина je значајна, као што ће бити значајна и посета председника Кине или посете нашег председника другим земљама. Наш однос са светом најбоље се види у инфраструктури, где радимо и са Русијом и са Кином, и САД, и то је важно да би наши грађани боље живели”, рекла је Михајловићева.
Она је истакла да је у свом мандату можда најпоноснија на резултате остварене у железници. “Кад сам именована за министра, ниједна пруга није била рехабилитована, ниједна станична зграда није била сређена. Железница је била систем са више од 15.000 запослених који није имао посла и инвестиција, а имао је кредите које није враћао. Заједно са свим синдикатима кренули у реформисање железнице, направили први попис имовине, спровели рационализацију железничке мреже и радне снаге и покренули огромне инвестиције. Данас су инвестиције у железници близу шест милијарди евра и веће су него у путној привреди”, рекла је Михајловићева.
Александар Мишарин захвалио је потпредседници Михајловић и Влади Србије на заједничком раду и резултатима који су захваљујући томе остварени. ”Реконструисали смо већ у Србији пруге за брзине до 120 километара на сат, а сада радимо на прузи Београд-Будимпешта за брзине од 200 километара на сат. Радови на деоници Стара Пазова-Нови Сад се одвијају по плану, а до сада је изведено 38 одсто радова. У наредна три месеца радићемо на припреми споразума у вези са новим пројектима”, рекао је Мишарин, који је данас и лично обишао градилиште ове деонице.
Састанку у Влади Србије присуствовао је и амбасадор Руске Федерације у Београду, Александар Чепурин.
О руском кредиту говорио је и генерални директор „Инфраструктуре железнице Србије“ Мирољуб Јевтић
По завршетку састанка, потпредседница Владе поклонила је Мишарину ручни рад који су израдиле жене са села у оквиру иницијативе „Упослимо 1.000 жена у руралним подручјима“, коју су покренули Координационо тело за родну равноправност, НАЛЕД и Етно-мрежа.