У присуству потпредседнице Владе Србије и министарке грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре проф.др Зоране Михајловић, „Инфраструктура железнице Србије“ 28. марта у железничкој станици Петловача, отпочели су радови на реконструкцији пруге Шабац – Брасина.
Радовима је обухваћена реконструкција укупно 24 километра пруге између Шапца и Брасине, и то на деоницама Петловача – Лешница и Лозница – Горња Ковиљача.
Потпредседница Михајловић рекла је том приликом, обраћајући се многобројним окупљеним мештанима, железничарима и представницима медија, да је инфраструктура услов бржег развоја сваког дела Србије и останка младих у местима у којима су рођени.
„Данас је важан дан не само за овај крај, него за целу Србију, јер после 13 година ће поново ићи возови између Шапца и Лознице, а после 70 година ће ова пруга бити реконструисана“, рекла је Михајловићева.
Она је рекла да ће се након реконструкције деоница Петловача – Лешница и Лозница – Горња Ковиљача, од Шапца до Лознице стизати за 45 минута, а да се нада и успостављању директне линије Београд – Лозница, где би се возом стизало за 2 сата и 15 минута.
„Почетком септембра, кад се заврши обнова ове пруге и када после 13 година буде успостављена железничка линија између Шапца и Лознице, поново ћу доћи овде да заједно са вама возом прођемо реконструисаном пругом. Јер све што радимо – све путеве, све пруге, мостове – радимо због наших грађанки и грађана и наше привреде“, рекла је Михајловићева.
„Нажалост, 15 година није се улагало у саобраћајну инфраструктуру у овом делу Србије, али Влада Србије сад улаже и у путеве и у железницу. Не само што крећемо у реконструкцију ове пруге, о којој сте разговарали и са председником Србије прошле године, него ћемо у 2019. кренути и у изградњу брзог пута Шабац – Лозница који ће бити завршен до 2020.“, рекла је Михајловићева.
-Даћемо све од себе да у планираним роковима урадимо све оно што смо пред нас поставили као циљ и што нам је поставила Влада Републике Србије. Обновићемо две деонице од по дванаест километара, и то Петловача – Лешница и Лозница – Горња Ковиљача. Поред тога, урадићемо рефлекторско осветљење у станици Брасина, реконструисати станицу Лозница и уредити стајалиште Мајур. Са свим услугама које ћемо реализовати и материјалима које морамо набавити, јер поред материјала са Коридора 10 морати да набавимо и део новог материјала, вредност радова ће износити око пола милијарде динара, – рекао је генерални директор „Инфраструктуре железнице Србије“ Мирољуб Јевтић, и истакао да радове реализују новосадска компанија „ЗГОП“ и „Баувезен“ из Лазаревца.
Обележавању почетка радова присуствовали су и начелник Мачванског округа Драгослав Милановић и градоначелник Лознице Видоје Петровић.
Вредност радова на реконструкцији пруге износи 335 милиона динара.
Рок за завршетак радова је 150 дана, а један од циљева реконструкције ове пруге је да се од 1. септембра 2018. године, након пуних тринаест година, поново успостави путнички железнички саобраћај на релацији Шабац – Лозница.
Пруга је изграђена 1950. године. У протеклих скоро седам деценија нису рађене значајније санације ове пруге. Због тога је тренутна дозвољена брзина возова на овим деоницама свега 10 километара на сат, а због лошег стања колосека у протеклом периоду догодио се већи број исклизнућа возова (само 2015. године било их је десет).
Тренутно овом пругом саобраћа дневно осам теретних возова и око 5 хиљада тона робе.
Реконструкцијом ове пруге биће створени услови за успостављање унутрашњег и међународног путничког саобраћаја на овом правцу, носивост пруге била би повећана на 22,5 тона по осовини, брзина теретних возова биће 60 километара на сат, а брзина путничких возова 80 километара на сат.
У оквиру ремонта оведве деонице биће грађевински уређено и укупно 25 путних прелаза.