Србија реформише железницу по стандардима Европске Уније

-Србија се у последњих неколико година стратешки определила не само да развија своју железницу, него и да усклади своје прописе са прописима Европске Уније. Могу да кажем да смо ми на добром путу. Пре четири године било би ме срамота да говорим на једној оваквој конференцији и да кажем у каквом стању је железнички транспорт и наш законодавни оквир. Али данас поносно могу да кажем да је Србија своју железницу поставила на здраве основе – поручила је потпредседница српске Владе и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре проф.др Зорана Михајловић, на конференцији о међународној железничкој регулативи „ЕUMedRail“, 6. фебруара у Београду.

Међународна железничка регулатива, прекогранични железнички саобраћај, сигурност на железници и даља сарадња биле су главне теме дводневне конференције „ЕУМедРеил“, која је 6. и 7. фебруара одржана у Београду.
Ова догађај део је Еуро-Медитеранског железничког пројекта (EUMedRail), коју су организовали Дирекција за железнице, Агенција за железницу Европске Уније и Међувладина организација за међународни превоз железницом (ОТИФ), а скупу је присуствовало преко 50 учесника овог пројекта из више земаља и међународних организација.

Потпредседница Владе Србије је отварајући конференцију 6. фебруара у Народној Скупштини истакла да је данас српска железница као бицикл, један точак су реформе, а други инвестиције и усклађивање закона са Европском Унијом. Михајловићева је рекла да су данас наши закони у већини усклађени са законима у Европској Унији и да је у току припрема још три закона, за која верује да ће се брзо наћи у Парламенту.

– Поносна сам на политичку вољу Владе да направи искорак у железници. Наш статешки циљ је улазак у ЕУ, не само у смислу законодавних активности, већ и у имплементацији тих закона, што нас даље води ка железници која ће бити брза и ефикасна и железничким предузећима која ће да буду профитабилна“, рекла је Михајловићева.
Потпредседница Владе је истакла и да је све што Србија ради у железничком саобраћају у стратешком интересу земље, рекавши да су у претходним годинама људи изгубили веру у железницу, не схватајући ефикасност и еколошку предност железничког саобраћаја.
– За нас су најважнији коридори, у које улажемо новац и инвестиције, реконструишемо пруге. Закључно са следећом годином ми ћемо имати 450 киломертара реконструисаних пруга, на којима ће просечна брзина возова бити 110 километара на сат. Пре четири године ми нисмо имали ни један километара реконструисаних пруга, имали смо пруге на којима је просечна брзина била 40 до 50 километара на сат, а да не говорим о деоницама на којима је то било и много ниже, – истакла је Михајловићева.

Франсоа Давен, генерални секретар Међувладине организације за међународни превоз железницом (ОТИФ) истакао је значај ове међународне конференције. „Разговараћемо о спровођењу прописа у железничком саобраћају и партнерству са Србијом која је веома важан и активан члан ОТИФ-а“, рекао је Давен.
Ричард Локерт из Европске агенције за железнице рекао је да је ово једно од највећих окупљања у области железничког саобраћаја, истакавши значај због повезивање земаља ЕУ и региона Западног Балкана.
У име Европске комисије, захвалност Србији упутио је Бертран Колињон. „Србија је значајан партнер, јер је показала велики напредак у усклађивању својим прописа са стандардима ЕУ и реформи железнице“, рекао је Колињон.
Пројекат „EUMedRail“, који финансира Генерална дирекција за суседство и проширење Европске комисије, поред осталог, има задатак и да пружи техничку помоћ у области међународне железничке регулативе и у другим суседним земљама.

 

Posted in Вести.