Прагматичност у одређивању приоритета, озбиљност, дисциплина и мобилност – основне премисе у стварању нових српских железница
Душан Гарибовић, генерални директор „Инфраструктуре железнице Србије“ а.д., са највишим руководством, извршним директорима Миром Вукмировић и Миланом Шеганом, шефом кабинета Мирјаном Гавранчић и најближим сарадницима, започео је 4. августа 2016. године радне посете железничким чворовима, у циљу подизања поузданости железничке инфраструктуре и радне дисциплине, са приоритетом очувања безбедности железничког саобраћаја.
Након предаје рапорта заменика шефа станице Београд главна Владице Јовановића генералном директору, посебним возом „Калимеро“ делегација је кренула на заказани састанак, који се одржао у великој сали железничке станице Суботица, у присуству руководства чвора Нови Сад и Суботица, као и великог броја запослених.
„Процес реструктурирања, започет августа прошле године, носи са собом многе болне одлуке, болна времена, а ми смо и теорија и пракса ствари које се никада до сада нису дешавале“, започео је своје обраћање присутнима генерални директор. Све те промене односе се на бројне послове, пројекте, инвестиције на железничкој инфраструктури вредне 2,5 милијарде евра, које ми као новоформирано Друштво, морамо испратити и пронаћи решења за превазилажење наслеђених дугогодишњих проблема. Генерални директор, је између осталог, указао на рокове за извршење задатака који су пред нама, а који се морају испоштовати, што у многоме зависи од озбиљности, одговорности и мобилности, како највишег руководства, тако и средњег менаџмента, па до извршног особља.
Без обзира што сви знамо да су зараде запослених на железници мале, услови за рад тешки, наш основни циљ је безбедност на пругама и предупређење ванредних догађаја. С тим у вези, у протеклом периоду је донето неколико Наредби и Одлука, које ће морати да се схвате озбиљно и да се поштују, јер нико од нас нема право да се игра са људским животима, истакао је Душан Гарибовић. Подизање радне дисциплине, одговорности према послу, као и свеобухватне мере штедње, круцијалне су ствари и основни предуслови у стварању нових српских железница, а непоштовање ових постулата, биће најстрожије санкционисано, без компромиса. С обзиром да је у протеклом периоду било немилих ситуација узрокованих људским фактором, генерални директор ће по први пут у праксу увести усмене испите пред комисијом, уместо тестова и то комплетног железничког особља које непосредно учествује у саобраћају. Следећа донета мера је да се постојећа Упутства ревидирају до краја августа, како би се на тај начин прилагодила савременим условима пословања и олакшао рад запосленима на терену.
Шефови чворова Нови Сад (Ранко Вукобрат) и Суботица (Дмитар Калинић) поднели су усмени извештај присутнима, а многобројни запослени имали су прилику да највишем руководству, кроз директну комуникацију, изнесу своје недоумице, проблеме и предлоге за њихово превазилажење .
Након конструктивне дискусије, генерални директор је нагласио да ови радни састанци имају за циљ стицање нових сазнања, идеја, које ће произвести нове закључке, установити нову праксу и једнообразност у функционисању „Инфраструктуре железнице Србије“ а.д.