Успоставити јасне циљеве, не лечити последице, већ узроке!
У оквиру плана обиласка железничких чворова, генерални директор „Инфраструктуре железнице Србије“ а.д. Душан Гарибовић, је 6. августа 2016. године, са директорима сектора извршних служби, обишао београдски чвор. Полазна станица била је Топчидер, одакле је делегацију „Калимером“ на пут испратио шеф станице, Славиша Јовановић. Током обилазака железничких чворова намера генералног директора и пословодства је лично упознавање са запосленима, стањем пруге, исправношћу сигнално – сигурносних уређаја, путних прелаза, сузбијањем вегетације и растиња у пружном појасу, како би се евентуалне неправилности нотирале и самим тим на најбржи и најадекватнији начин отклониле, а наша пруга била још безбеднија. Током целог пута, стручњаци из Сектора за саобраћајне, грађевинске, електротехничке и техничко-колске послове правили су исцрпне извештаје, како би се добила комплетна и реална слика о железничкој инфраструктури.
У станици Паланка, која је уједно и последња станица београдског чвора, рапорт је предао шеф станице Ивица Живојиновић, чије домаћинско понашање и однос према станичној згради и њеном окружењу није могао проћи незапажено.
Након обиласка пруге под јурисдикцијом Чвора Београд, радни састанак пословодства и запослених одржан је у свечаној сали зграде ЕТП-а у Топчидеру, где се налази и Центар даљинског управљања, који је овом приликом такође посећен.
„ Најомраженији је онај који прича истину људима“. Овом мишљу великог филозофа Платона започео је уводну реч генерални директор Душан Гарибовић. Људима се мора рећи истина и објаснити ситуација каква јесте, а то је да железница више није и неће бити социјална установа, да ће плату примати онај који заиста ради, који је пожртвован и одговоран према предузећу, а самим тим и према држави. Оно што се на железници често заборављало је да не смеју постојати лобији, било саобраћајни или несаобраћајни, јер само тимским радом и заједничким залагањем, можемо ићи напред и у корак са временом. То подразумева колективну промену менталног склопа људи запослених у ИжС. Сви смо свесни чињенице да су се ванредни догађаји дешавали и дешавају и у много напреднијим железничким управама, али оно што се не сме дозволити је да грешке буду производ несавесног рада и незнања, додао је Гарибовић.
Велики проблем са којим се сусреће наше Друштво, а што је на састанку истакнуто од стране запослених, је отуђење железничке имовине и немогућност борбе запослених са крадљивцима. Железници се наносе велике материјалне штете, али што је много горе, угрожава се безбедност железничког саобраћаја. У ову проблематику се мора укључити држава, која ће крађе на инфраструктурним објектима, третирати као тероризам и најстроже санкционисати преступнике. Између осталог, изнети су проблеми доласка педесетак запослених у теренској служби, због губитка права на коришћење службених легитимација за воз, а руководство је обећало да ће у најскорије време изнаћи решење.
Иницијатива за добре идеје ће увек бити подржана и новца за образложене приоритете ће бити! – сумирао је генерални директор на крају састанка.