Završena kompletna rekonstrukcija pruge Topčider – Rakovica – Resnik

„Infrastruktura železnice Srbije“ u utorak, 15. januara 2019. godine, završila je kompletnu rekonstrukciju oko sedam i po kilometra pruge Topčider – Rakovica – Resnik, a svi uređaji na ovoj deonici sada su u punoj funkciji.

Na delu pruge od Topčidera do Rakovice brzina vozova povećana je na 80 km/sat, umesto 30 km/sat, koliko je iznosila pre popravke pruge, dok je brzina vozova na deonici Rakovica – Resnik sa nekadašnjih 50, povećana na 70 kilometara na sat.

Ukupna vrednost svih izvedenih radova iznosi oko 24,5 miliona evra, a finansiranje je obezbeđeno iz sredstava kredita Evropske banke za obnovu i razvoj.

Glavnom opravkom ove pruge obuhvaćeni su sanacija trupa pruge sa hidrotehničkim objektima,  zamena kolosečne rešetke i zastorne prizme, zamena kontaktne mreže, izgradnja transformatorskih postrojenja, kao i zamena i rekonstrukcija telegrafsko – telefonskih i signalno – sigurnosnih postrojenja za regulisanje saobraćaja na dvokolosečnoj pruzi. Obnovljenom prugom obuhvaćene su stanice Rakovica i Resnik kao i stajališta Kijevo i Kneževac.

Na deonici pruge između Topčidera i Resnika uređena su i četiri putna prelaza, opremljena savremenim sistemom osiguranja i na kojima su postavljeni gumeni paneli, i to: Kijevo, Cvetni breg, Resnik i putni prelaz na pruzi Rasputnica K – Resnik.

U železničkoj stanici Resnik sagrađen je novi pešački pothodnik ispod osam koloseka, sa izlazima na tri novoizgrađena perona. Izgrađeni su i novi nadkriveni peroni sa kompletnom opremom. Stanična zgrada u Resniku je dograđena, čime su prošireni kapaciteti namenjeni putnicima i stručnim službama za održavanje železničke infrastrukture, a sagrađen je i potpuno nov objekat ekipe za  hitnnje intervencije sa tri koloseka i manipulativnim platoom površine 780 kvadratnih metara.

U železničkoj stanici Rakovica rekonstruisani su svi stanični koloseci i peroni, uključujući i smanjenje visine perona na 55 centimetara. Peroni su opremljeni  novim instalacijama i rasvetom, razglasom, sistemom za informisanje putnika i novim mobilijarom.

Osim ugovorenih radova, dodatno je sanirana i hidroizolacija nadstrešnica u stanici Rakovica.

U stajalištima Kijevo i Kneževac izgrađeni su novi peroni.

Za rekonstrukciju pruge Topčider – Rakovica – Resnik bilo je potrebno oko 200 tona novih šina, 53 skretnice, oko 30 hiljada betonskih pragova i oko 50 hiljada kubika novog tucanika.

 

 

 

Objavljeno u Vesti