„Инфраструктура железнице Србије“ и француска компанија „Гајсмар“ (Geismar) потписали су данас у Београду Уговор о набавци пет тешких моторних дрезина.
Уговор су потписали др Мирољуб Јевтић, генерални директор „Инфраструктуре железнице Србије“ и Срђан Бабић, представник компаније „Гајсмар“ за овај део Европе. Потписивању уговора присуствовао је и Миодраг Поледица, државни секретар у Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.
-Oво је још један леп догађај за Инфраструктуру железница Србије, пре свега због напора који су уложили Влада Србије и Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре и омогућили да искористимо још један део кредита Европске банке за обнову и развој и набавимо пет тешких моторних дрезина. Ове дрезине неопходне су „Инфраструктури железнице Србије“ када је у питању одржавање, пре свега електрифицираних пруга. Колико су заиста оне неопходне и колико је значајан овај уговор најбоље потврђује податак да је последња тешка моторна дрезина набављена још пре петнаест година, – рекао је др Мирољуб Јевтић, генерални директор „Инфраструктуре железнице Србије“, приликом данашњег потписивања уговора.
Према Јевтићевим речима, прва дрезина ће у Србију стићи у марту 2019. године, а свих пет сукцесивно до краја 2019. године.
Вредност уговора је нешто мање од четири и по милиона евра, а „Инфраструктура железнице Србије“ је средства обезбедила из кредита Европске банке за обнову и развој.
-Наша сарадња са српским железницама траје више од четрдесет година и пример је успешне сарадње две компаније. Овим уговор указана нам је и велика част да учествујемо у обнови и модернизацији железничке инфраструктуре у Србији, – изјавио је Срђан Бабић, представник „Гајсмара“ за овај део Европе.
Тешке моторне дрезине представљају механизацију неопходну за одржавање контактне мреже и електротехничку делатност на српским пругама. У протекле четири деценије српске железнице су набавиле само једну тешку моторну дрезину за одржавање контактне мреже и то пре пуних петнаест година.
„Инфраструктура железница Србије“ на овај начин наставља активности на набавци механизације за одржавање грађевинске и електротехничке инфраструктуре, што српске железнице деценијама уназад нису чиниле.
Подсећамо да је крајем прошле године захваљујући кредиту Европске банке за обнову и развој „Инфраструктура железнице Србије“ потписала са руском компанијом „Твема“ уговор о набавци мерних кола.
Набавка механизације за одржавање грађевинске и електротехничке инфраструктуре свакако ће у великој мери допринети да се у наредним годинама интензивно реализују активности на текућем одржавању и на тај начин створе услови за безбеднији и редовнији железнички саобраћај на српским пругама, дужина лаганих вожњи сведе на минимум, а у пуној мери валоризују велика инвестициона улагања и пројекти модернизације који су у току.