-„Инфраструктура железнице Србије“ у 2018. години уложиће 1,9 милијарди динара у текуће одржавање постојеће железничке инфраструктуре. На тај начин не само да ћемо створити услове за безбеднији и редовнији железнички саобраћај на српским пругама, већ ћемо и у пуној мери валоризовати велика инвестициона улагања у пројекте модернизације чија је реализација у току. Циљ нам је да се у овој години дужина лаганих вожњи на целокупној мрежи пруга сведе на испод 50 километара, – изјавио је др Мирољуб Јевтић, генерални директор „Инфраструктуре железнице Србије“, поводом најзначајнијих планова ове компаније у новој години.
Активности на текућем одржавању железничке инфраструктуре у Србији интензивно су започеле већ од првог дана у новој години, уз максимално ангажовање тешке механизације, како би амбициозни планови били у потпуности реализовани. „Инфраструктура железнице Србије“ организовала је посао тако да се свакодневно машински регулише просечно десетак километара колосека.
На тај начин, ова железничка компанија наставила је максималну мобилизацију свих техничких и кадровских ресурса на текућем одржавању пруга, које је интензивно започето у последњем кварталу прошле године и резултирало на крају 2017. године смањењем дужине лаганих вожњи са 296 на 179 километара, односно чак за 117 километара, или 40,5 одсто.
Поред тога, у току је ремонт 113 километара пруге Панчево – Орловат – Нови Сад, како би „Инфраструктура железнице Србије“ створила услове за поновно успостављање редовног путничког железничког саобраћаја између Новог Сада и Зрењанина од 1. септембра 2018. године новим руским дизел-моторним гарнитурама набављеним кредитом Руске федерације. Истовремено, ремонтом пруге Панчево – Орловат – Нови Сад „Инфраструктура железнице Србије“ ствара услове и да теретне железничке композиције од 30. јуна 2018. године више не пролазе обилазницом око Калемегдана кроз центар главног града, јер се од тада саобраћај више неће одвијати деоницом Београд – Београд Спољна – Београд Дунав.
У току је и тендерски поступак јавне набавке за ремонт две деонице на прузи Рума – Шабац – Доња Брасина – државна граница, и то: Петловача – Лешница (12 километара) и Лозница – Горња Ковиљача ( 11,3 километара). Такође, тендерски поступак започет је и за ремонт три и по километра пруге Предејане – Џеп, на магистралној прузи Београд – Ниш – Прешево.
Иначе, „Инфраструктура железнице Србије“ у последњем кварталу 2017. године грађевински је уредила шеснаест путних прелаза, од чега по три у Нишу и београдском насељу Рипањ, по два у Крагујевцу и Краљеву, а по један у Оџацима, Врбасу, Жабљу, Пожаревцу, Зрењанину и Сурчину. По Јевтићевим речима, уређење путних прелаза је на врху приоритета „Инфраструктуре железнице Србије“.