“Инфраструктура железнице Србије“ до средине фебруара поставила је нову колосечну решетку и завршила реконструкцију око 33 и по километра регионалне пруге Суботица – Сента.
До комплетног завршетка радова на овој деоници преостало је да се реконструише још око пет километара пруге између Суботице и Сенте.
До средине фебруара завршено је укупно око 85 одсто пола на реконструкцији ове пруге, укључујући и комплетне радове на станичним колосецима у Орому.
На дан 11. фебруар радови су се интензивно одвијали на око три километра од железничке станице Сента у правцу Суботице.
Завршетак реконструкције регионалне пруге Суботица – Сента изузетно је битан, како би се комплетан железнички саобраћај са правца Београд – Суботица преусмерио на овај транспортни правац, након што почну радови на изградњи брзе пруге од Новог Сада до Суботице.
Реконструкција неелектрифициране, једноколосечне регионалне пруге Сента – Суботица, почела је 1. априла 2019. године у железничкој станици Суботица.
Процењена вредност радова износи 15,36 милиона евра.
Пруга се реконструише половним материјалом придобијеним са магистралних пруга, као и новим. Предвиђена је комплетна замена шина, прагова и туцаника.
По завршетку радова, брзина возова биће повећана на 80 км/сат у путничком и на 60 км/сат у теретном железничком саобраћају, а носивост пруге биће повећана на 22,5 тона по осовини.
Брзина возова пре ремонта на овој прузи износила је свега 10-20 км/сат, а носивост пруге била је 16 тона/осовини.
Пруга Суботица – Сента изграђена је 1889. године, а последњи пут ремонтована је двадесетих година прошлог века, што значи да њена реконструкција није рађена скоро пуних сто година, због чега је стање железничке инфраструктуре било врло лоше.