Из железничке станице Београд Центар свакодневно полазе 62 путничка воза, а у њу стижу 64 путничка воза. Са 126 путничких возова дневно, железничка станица Београд Центар, годину дана након што је постала главна железничка станица у српској престоници, потврђује да је у потпуности преузела своју улогу и у пуној мери стављена у саобраћајну функцију.
Железнички саобраћај у новој главној станици Београд Центар од 1. јула прошле године функционише без икаквих проблема, а Прокоп је у пракси потврдио да може да прими знатно већи број возова и путника него до сада.
Захваљујући доброј организацији саобраћаја и рада у самој станици, и поред изузетно великог броја возова у Београд Центру, нема гужве на перонима, па путници могу изузетно брзо и лако да се сместе у возове или изађу из станице.
Томе доприноси и велики број информативних табли и ознака које путницима омогућавају лакше и брже сналажење у самој станици.
„Инфраструктура железнице Србије“ допринела је да путници у Београд Центру имају све услове за комфорно путовање, од првог дана пратећи потребе путника и корисника услуга.
Тако су средином јуна у рад пуштена два новоизграђена лифта у Београд Центру, који су омогућили путницима и корисницима услуга да се са улице директно спусте на шести перон или се одатле лифтовима попну до ње. У складу са оправданим захтевима путника „Инфраструктура железнице Србије“ је реаговала, обезбедила потребна средства и изградила нове лифтове у Београд Центру, који у овом објекту у ранијем периоду нису ни били пројектовани.
Поред тога, у Београд Центру ради амбуланта Завода за здравствену заштиту железничара, која може у сваком тренутку да путницима и посетиоцима станице пружи медицинску помоћ, као и полицијска станица, у којој стално дежурају припадници МУП-а.
Путницима и корисницима услуга на располагању у Београд Центру је и кафић, који се налази поред благајне и чекаонице.
На станичним перонима и у чекаоници постављени су и аутомати за хладне и топле напитке, банкомат и мењачница.
На шестом перону, било да користите степенице или лифт, наићи ћете на Инфо пулт „Инфраструктуре железнице Србије“ и „Србија Воза“, где путници могу да добију основне информације о функционисању железнице и о самој станици, како би брже и лакше стигли до благајне, чекаонице или перона са којих им полазе возови, или како би стигли до појединих делова града.
„Инфраструктура железнице Србије“ обезбедила је у станици Београд Центар и двоје инвалидских колица, како би лицима са посебним потребама омогућила лакше кретање кроз овај објекат. Такође, обезбеђена је и рампа за инвалиде, која лицима са посебним потребама омогућава да са перона лакше дођу до благајне, чекаонице и кафића.
Захваљујући приступним саобраћајницама које су изграђене пре три године, за свега двадесетак минута се из центра града до Београд Центра може стићи аутобусима 34 и 36, до станице се може и тролебусима уз шетњу од око 250 метара, колима је нова главна железничка станица у Београду од центра престонице удаљена око два километра, а лако и брзо се до Прокопа и из удаљенијих делова града може БГ Возом.
Завршетком прве фазе омогућено је одвијање железничког саобраћаја у станици Београд Центар на осам од укупно десет пројектованих колосека, као и пријем и отпрема путника на пет од укупно шест перона, са свим потребним пратећим радовима за организацију и контролу саобраћаја возова и путника.
Железничка станица Београд Центар биће у потпуности заокружена као функционална целина када буду завршени сви преостали инфраструктурни капацитети, од којих је најзначајнији завршетак изградње станичне зграде у Прокопу.
На тај начин, главни град и Србија добиће модерну железничку станицу и пословно-комерцијални центар, који ће на највишем нивоу моћи да пруже услуге многобројним путницима возова на домаћим и међународним линијама, београдски железнички чвор ће у потпуности бити стављен у функцију, а огромна средства инвестирана у протекле четири деценије коначно ће добити своју употребну вредност.