Реконструкција пруге од Београда до границе с Мађарском, након које ће се возови кретати 200 километара на сат, биће завршена до 2023. године, изјавио је генерални директор ”Инфраструктуре железнице Србије” Мирољуб Јевтић.
Гостујући у емисији „Око економије“ на РТС – у, Јевтић је навео да ће радови на деоници пруге од Старе Пазове до Новог Сада бити завршени до 2021. године, после ћега бити спроведена електрификација пруге и набављена нова возила, а што предвиђа уговор потписан с Руским железницама током посете председника Русије Владимира Путина Србији.
”Тако да ћемо 2023. године моћи да путујемо од Београда до границе са Мађарском 200 километара на сат и у новим возовима, односно најбрже у региону”, рекао је Јевтић.
Уговор вредан 230 милиона евра, који су потписале Србија и Русија, предвиђа модернизацију српске железнице, а део кредита намењен је и за реконструкцију пруге Београд – Бар.
”У питању је деоница дуга 210 километара од Ваљева до границе са Црном Гором. Први пут од 1976. године пруга Београд – Бар биће реконструисана и модернизована у том делу”, казао је Јевтић и додао да ће након тога возови на тој прузи достизати брзину од 100 километара на сат.
Из руског кредита биће финансирана и изградња најсавременијег Диспечерског центра за железницу, а Јевтић је појаснио да ће руска фирма направити пројекат за најмодернији диспечерски центар одакле ће се управљати целокупном железницом.
”Компјутерски ће се у сваком тренутку одређивати максимална брзина воза. Машиновођа ће у својој кабини имати комплетну сигнализацију, неће морати да прати сигнале поред пруге, а за такво управљање неопходан је модеран диспечерски центар”, навео је Јевтић.
Упитан да ли ће то допринети смањењу саобраћајних несрећа на српским пругама, Јевтић је казао да ће на брзим пругама бити значајно повећан ниво безбедности у саобраћају.
Када су у питању пруге које нису брзе, истакао је да постоји стратегија за сваки путни прелаз.
”Инфраструктура железнице Србије ће ове године добити кредит од 13 милиона долара од Светске банке за 60 путних прелаза, а конкурисаћемо за још пет милиона евра код Европске банке за обнову и развој, тако да ћемо бити међу водећим земљама у Европи по броју обезбеђених пружних прелаза”, уверен је Јевтић.