Нови железнички „Томашевачки мост“ на прузи Панчево – Зрењанин, биће завршен крајем августа или почетком септембра ове године

-Нови „Томашевачки“ мост биће само железнички и омогућиће бржи протоком путника и робе у овом делу Баната и допринети бржем и сигурнијем железничком саобраћају. Држава данас највише улаже у железницу, па је поред новог моста планирана и реконструкција читаве пруге, а тренутно се модернизују, поред осталог, и пруге Ниш – Брестовац, Ниш – Димитровград, и обилазница око Ниша, каже Ведрана Илић, извршни директор у „Инфраструктури железнице Србије“. 

– То је један озбиљан, градитељски, конструктивни пројекат, који не подразумева само железнички мост, већ и приступне путеве. Уз реконструкцију пруге, то ће убрзати железнички саобраћај, а посебно ће значити нашој привреди.  Захваљујући нашој заједничкој иницијативи са мештанима Томашевца и Орловата, досадашњи железничко-друмски мост добиће другу намену и биће пешачко-бициклистички, – рекао је Симо Салапура, градоначелник Зрењанина.

Целокупна уговорена деоница износи 1400 метара. Главни носач новог моста је челична конструкција која премошћава три распона од по 40 метара реплицирајући стари мост. Извођач ће на крају пројекта уградити 500 тона конструктивног челика и 2600 кубика бетона у сам мост, док ће се на целој деоници поставити 170 тона шина и 1800 прагова на цементом стабилизованом насипу у који ће бити уграђено 24000 кубика материјалa. У зони моста ће се урадити и регулација корита реке Тамиш.

Начин изградње новог „Томашевачког моста“ представља новину и велики изазов за извођаче радова и домаће неимаре.

– Челичне конструкције се раде на обали, а затим се хидрауличним пресама гурају преко реке, тако да мост спаја две обале, објаснио је Милутин Перуновић, технички директор „Екстра-ауто транспорта“ из Врбаса, који изводи радове на овом пројекту.           

„Инфраструктура железница Србије“ почела је 31. маја 2024. године радове на изградњи новог железничког моста преко реке Тамиш „Томашевачког моста“, чија ће дужина бити 120 метара, на прузи између Панчева и Зрењанина. Уговорени рок за завршетак радова био је 460 дана.

Уговор на изградњи новог „Томашевачког моста“ Инфраструктура железнице Србије закључила је са „Extra-auto transportom“, у заједничкој понуди са фирмама „Брикен“, „ЗГОП“ и „Триопројект“. Вредност уговора је нешто више од једне и по милијарде динара, укључујући и ПДВ.

Постојећи железничко – друмски Томашевачки мост који је изграђен 1880. године, ускоро више неће бити у употреби. Реч је о мосту између Орловата и Томашевца, који се налази на регионалној, једноколосечној, неелектрифицираној прузи Панчево Главна – Зрењанин – Кикинда – државна граница. У наредном периоду такође је планирана модернизација читаве ове пруге.

Постојећи, стари Томашевачки мост служио за одвијање железничког и друмског саобраћаја, што је деценијама доводило до проблема, јер када су пролазили возови, није био могућ друмски саобраћај. Претходно рађеном  техничком документацијом и елаборатима о прегледима стања постојећег Томашевачког моста, утврђено је да није исплативо улагање у постојећу мостовску конструкцију и да је потребна изградња новог објекта.

Posted in Вести.