Инфраструктура железнице Србије предузела велики број активности за очување безбедности саобраћаја у условима екстремно високих температура и могућих „сунчаних кривина“

Међутим, када температура шина достигне 60 или више степени, постоји опасност од појаве која се назива „сунчана кривина“, односно да услед екстремно високих температура дође до деформација железничке инфраструктуре.

„Инфраструктура железница Србије“ реализује низ превентивних мера, како би се у таквим ситуацијама сачувала безбедност и несметано одвијање железничког саобраћаја. Контрола стања пруге мерним колима и дрезинама је учесталија, а извршно особље, посебно руководиоци на терену, поред својих редовних задатака имају обавезу и да обилазе своје деонице и проверавају стање железничке инфраструктуре.

Једно од најтежих радних места на железници, посебно током лета је посао – опходара пруге. Реч је о железничарима који упркос високим температурама свакодневно изузетно одговорно и посвећено обављају своје радне задатке. Њихов посао је да пешице обилазе пругу и детаљно прегледају целу трасу, како би утврдили њену исправност и безбедност. Опходари пруге свакодневно препешаче и по 15 – 20 километара дуж пруге, како би преконтролисали стање железничке инфраструктуре.

Поред тога, током лета се превентивно може смањивати и брзина возова, на појединим деоницама за које се на основу искустава из претходних година зна да могу да се појаве „сунчане кривине“.

Истовремено, стручни тимови „Инфраструктуре железница Србије“ припремљени су и оспособљени да и поред екстремно високих температура  током лета брзо реагују и у кратком року поправљају пругу уколико дође до појаве „сунчаних кривина“, како би се саобраћај на тим деоницама што пре поново успоставио.

У таквим ситуацијама, „Инфраструктура железница Србије“ организоваће радове на колосеку и контактној мрежи са циљем отклањања последица евентуалних сметњи проузрокованих екстремно високим температурама. Рад на српским пругама организован је тако да се по пријему информација од надлежних служби о тешкоћама на појединим пружним правцима у најкраћем року организује санација железничке инфраструктуре и тиме омогући безбедно и редовно одвијање железничког саобраћаја.

Posted in Вести.