– Ово је међународна пруга, разговарамо о свему са мађарским партнерима. Србију сваки дан одлагања путшања ове пруге у саобраћај кошта. То треба да имамо у виду, рекла је Софронијевићева.


Паралелно са проверама статике станичних зграда, ради се и на изменама правне и техничке документације. Министарка каже да ће се истовремено водити и административни процеси, јер ни један објекат више у Србији неће моћи да се користи ако нема издату употребну дозволу
– Пуштање у рад пруге се неће десити док се не изда употребна дозвола. На целој траси, која је дугачка 108,7 километара, имамо 15 деоница. Како која буде спремна, тако ће се подносити захтеви за издавање употребних дозвола. У суштини од тога ће зависити пуштање у рад, нагласила је министарка.


Будући да је у питању међународна пруга, упоредо се преговара са мађарском страном да се у будућности скрати време пасошке контроле, односно да се она обавља у Београду или Будимпешти, или док траје вожња возом.
Амбасадор Кине Ли Минг је рекао да је пројекат пруге Београд-Будимпешта водећи пројекат иницијативе “Појас и пут” и један симболичан пројекат практичне сарадње Кине и Србије.


– Деоница Београд – Нови Сад је, од пуштања у саобраћај марта 2022. године, до сад превезла преко 12 милиона путника и на тај начин значајно побољшала услове путовања српског становништва, али је донела Републици Србији и значајне економске добити. Циљ мог данашњег обиласка је да погледамо како заиста напредује ситуација на читавом овом пројекту и да промовишемо што пре пуштање пруге у рад на највишем могућем нивоу. Верујем да ћемо уз велики труд и рад, обе стране, моћи успешно да пустимо ову пругу у саобраћај и испунимо консензус који су постигли шефови наших држава, и тиме дати свој допринос нашој заједничкој сарадњи изградњу наше заједнице, рекао је амбасадор Народне Републике Кине Ли Минг.