Тога дана мерна кола компаније Немачких железница “Deutsche Bahn Systemtechnik” кренула су на прву тест вожњу новоизграђеном пругом између Новог Сада и Суботице. Иста компанија Немачких железница обављала је и динамичко испитивање брзе пруге Београд – Нови Сад.
Директорка Јелена Танасковић обишла је најпре реконструисану железичку станицу Нови Сад, да би након тога у новом Телекомандном центру за брзу пругу пратила кретање мерних кола и ток тестирања пруге између Новог Сада и Суботице.




У разговору са члановима Техничког тима за праћење динамичког испитивања деонице Нови Сад – Суботица – државна граница, било је речи о обављеним припремама за реализацију овог посла, укључујући припрему потребне документације и процедура, затим о реализацији плана испитивања, као и о обукама стручних лица „Инфраструктуре железнице Србије“. Такође, разговарано је и о будућим активностима, које треба реализовати, након што брза пруга Нови Сад – Суботица буде пуштена у саобраћај.



Запослени железничари у Новом Саду изразили су велико задовољство и дивљење што је један овако велики пројекат у завршној фази и истакли да „овако нешто пре само десет година нико није у Новом Саду могао ни да замисли“.
Динамичка испитивања нове брзе пруге трајаће до 10. октобра 2024. године.
Према припремљеном распореду компанија “Deutsche Bahn Systemtechnik“, у зависности од врсте испитовања, планира да дневно спроводи од две до осам тест вожњи воза, у оба смера. Свакога дана пре испитивања и поласка тест воза, вршиће се визуелни преглед целе деонице моторном дрезином.
Тестирање новоизграђених инфраструктурних капацитета и опреме обављаће се по фазама. Динамичка тестирања обављаће се свакодневно, а тестираће се колосеци, контактна мрежа и уграђени систем безбедности ETCS – ниво 2.
Истовремено, у Инфраструктури железнице Србије обављене су све припреме за реализацију динамичких тестирања, почев од потребне документације и процедура, па до планова испитивања и потребних обука. Донели смо и решење о именовању Техничког тима за праћење реализације динамичког тестирања пруге Нови Сад – Суботица – државна граница.
Динамичко испитивање треба да потврди да је нова брза пруга спремна за саобраћај возова, а финални извештај са тестирања очекује се најкасније до 8. новембра 2024. године.
Када брза пруга између Новог Сада и Суботице буде пуштена у саобраћај, возови ће између Београда и Суботице брзином 200 км/сат стизати за седамдесетак минута.
Уговорени рок за завршетак радова био је август 2025. године, што значи да је брза пруга Нови Сад – Суботица за 200 км/сат завршена годину дана пре рока.