Немачка национална компанија “Дојче бан” тестира брзу пругу Нови Сад – Суботица, а тестирање нове железничке саобраћајнице одвија се према плану. Реч је о компанији која је радила тестирање и брзе пруге од Београд Центра до Новог Сада.
“Та прва вожња је ишла брзином од 50 километара на час по неком плану који је унапред ‘Дојче бан’ направио са нашим експертима. Требало је прва два дана да се вози у тој брзини. Међутим, већ првог дана је брзина подигнута на 70 километара на час. Данас ће пробати да подигну брзину на 100, 120 и 140 км/сат. Уколико све буде како треба, надамо се да би сутра већ могла да се достигне брзина од 200 километара на сат“, напоменула је Танасковићева.
Нема великих неправилности
Према њеним речима, то је изузетно важна информација јер заправо говори да нема великих неправилности, да је урађено све како треба и да све иде по плану.
Компанија “Дојче бан” ће бити у Србији до 4. октобра. “Након тога ми настављамо са тестирањем до 10. октобра и надамо се коначном извештају 8. новембра”, додаје она.
Танасковић очекује да ће се до краја новембра отворити деоница Нови Сад – Суботица.
“У сваком случају, то ће се догодити ове године, јер просто морамо да сачекамо све сертификате. Иначе, холандска компанија Рикардо сертификејшн ради сертификацију. Она је урадила и сертификацију прве две деонице пруге Београд – Нови Сад, тако да сад раде и ову деоницу. Наравно, уз све дозволе и оно што је неопходно како би се ова деоница пустила“, навела је Танасковићева.
Вожња од Београда до Суботице 76 минута
Генерална директорка “Инфраструктуре железнице Србије” рекла је да ће вожња трајати тачно 76 минута, онако како сада мерења показују.
“Од Београда до Новог Сада потребно је 36 минута, а од Новог Сада до Суботице вожња треба да буде у трајању од 41 минута. Значи, до границе са Мађарском ћемо долазити за 76 минута, како данас показују сва мерења. Иначе, ми смо пре изградње брзе пруге путовали до Суботице из Београда за четири сата и 37 минута“, упоредила је Танасковићева.
“Врло брзо, већ током следеће године, моћи ћемо у току једног дана да одемо на кафу у Будимпешту и да се вратимо“, навела је директорка “Инфраструктуре железнице”.
Путовање до Будимпеште за мање од три сата
Што се тиче мађарског дела територије, експерти кинеске фирме која је код нас радила, селе се на мађарску страну и настављају свој рад.
“Јуче сам имала прилику да се састанем са комплетном кинеском делегацијом која је овде радила у протеклом периоду и протеклим годинама на изградњи ове деонице. Они се селе, након што се пусти наша пруга, на мађарску страну, током следеће године би требало да буде пуштена и пруга до Будимпеште“, истакла је Танасковићева.
Додаје да ћемо за мање од три сата путовати до Будимпеште из Београда, што је заправо спајање са југоисточном Европом. “Ту је чвориште, тако да ћемо моћи да путујемо у све европске земље јер из Будимпеште може да се иде даље по Европи и заиста је та мрежа развијена и функционише одлично“, подвукла је она.
Каже да Европа изузетно пуно користи возове као превозно средство и кад уђете у брзе возове – тај комфор је потпуно идентичан комфору авиона, можда чак и удобније јер гледате природне пределе, пруга увек иде кроз природу и пут прође “невероватно брзо уз кафицу”.
Железница слави 140. рођендан
Српска железница пре недељу дана је обележила 140. рођендан. Танасковићева је рекла да српска железница заправо целе ове године обележава ту велику годишњицу.
“Некако је то поистовећено са првом пругом која је изграђена у Србији 1884. године, 15. септембра. И овај датум је и узет као датум рођендана српске железнице. Све постојеће пруге су у плану реконструкције и модернизације, нове се граде, просто се отварамо и ка југу и ка северу, тако да иду планови у смислу озбиљног ширења инфраструктуре железнице у Србији и ја се искрено надам да ће следећи рођендан већ бити са много више деоница”, закључила је Танасковићева.