Радови се одвијају даноноћно, а свакодневно је на градилишту шездесетак радника, како би нова станица била завршена према плану до краја августа.
Изградња станице Врбас Нова почела је у априлу 2023. године, а у овај објекат инвестирано је око 48 милиона долара.
Радове изводи конзорцијум Кинеских железница, који и гради брзу пругу између Новог Сада и Суботице.
Нова станична зграда има приземље и један спрат, а укупна бруто површина овог објекта је око 517 квадратних метара.
У приземљу нове железничке станице Врбас Нова налазиће се чекаоница, шалтери за продају карата и друге услуге. Путници ће подходницима у приземљу излазити на пероне.
На спрату ће се налазити службене просторије за отправнике возова и друге железничко особље.
Нова станична зграда биће станичним платоом повезана са приступном саобраћајницом.
Станица Врбас Нова ће располагати са 39 паркинг места за аутомобиле и 44 паркинг места за бицикле. Читав станични плато површине је око 7.030 метара, а укључује и зелене површине, као и простор за одмор и дечије игралиште.
Железничка станица Врбас Нова биће у функцији саобраћаја возова за брзину од 200 км/сат између Новог Сада и Суботице.
Међутим, у функцији ће остати и постојећа, односно досадашња железничка станица Врбас, у функцији саобраћаја возова на будућој реконструисаној и електрифицираној регионалној прузи Врбас – Сомбор.
Захваљујући изградњи брзе пруге Нови Сад – Суботица, Врбас са две железничке станице постаје савремен и ефикасан железнички чвор.